Τα στοιχεία πωλήσεων στην Ευρώπη για το πρώτο τετράμηνο τα λένε όλα: η βενζίνη, όσο κι αν παρουσιάζονται διαρκώς ηλεκτρικά και εναλλακτικά κινητήρια σύνολα, ήταν και παραμένει το αδιαμφισβήτητο αφεντικό!
Οι αριθμοί της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνουν την ξεκάθαρη προτίμηση του αγοραστικού κοινού στους θερμικούς κινητήρες, καθώς σχεδόν το 50% των ταξινομήσεων αφορούν μοντέλα με μοτέρ βενζίνης ή πετρελαίου – και μάλιστα όχι full, αλλά το πολύ mild hybrid. Το 48,9% των πωλήσεων για το μήνα Απρίλιο αφορούσε αμόλυβδη και ντίζελ, με την πρώτη να παίρνει τη μερίδα του λέοντος έναντι της αυτανάφλεξης (36% έναντι 12,9%). Τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά μπήκαν ανάμεσα, με 29,1%, ενώ τα ηλεκτρικά περιορίστηκαν στο 11,9%. Ωστόσο κατάφεραν να ξεπεράσουν εύκολα τα plug-in υβριδικά, που δεν μπόρεσαν να υπερβούν ούτε το 7% σε μερίδιο αγοράς (6,8%).
Γεγονός είναι πάντως, ότι η ζήτηση για εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα συνεχίζει να αυξάνεται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι πωλήσεις παραδοσιακών υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 33,1% τον Απρίλιο, λόγω της αύξησης 48,1% στη Γαλλία, 38,5% στην Ισπανία και 25,9% στη Γερμανία, φτάνοντας συνολικά τα 265.992 κομμάτια για τον Απρίλη. Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 3,7% τον περασμένο μήνα, φτάνοντας συνολικά τις 62.148 μονάδες. Οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών επίσης αυξήθηκαν κατά 14,8% τον περασμένο μήνα (108.552 μονάδες), σημειώνοντας τη μεγαλύτερη άνοδο σε Γαλλία (+45,2%) και Βέλγιο (41,6%). Μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου, 441.992 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 6,4%.
Όσον αφορά τις πωλήσεις βενζινοκίνητων για το μήνα Απρίλιο, αυτές παρουσίασαν αύξηση 7,3% (328.967 μονάδες) σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι, κυρίως λόγω Ισπανίας (+24,1%), Γερμανίας (+18,6%) και Ιταλίας (+14,1%). Αντίστοιχα αυξήθηκαν σημαντικά οι πωλήσεις ντίζελ κατά 28,1% στη Γερμανία, αλλά μειώθηκαν κατά 21,1% στην Ιταλία, 19,3% στην Ισπανία και 18,1% στη Γαλλία.