H Honda μπορεί να ηλεκτροποιείται, μπορεί να έχει ανακοινώσει πως μέχρι το 2022 όλα της τα μοντέλα θα έχουν υβριδικές ή αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, όμως υπάρχει μια βροντερή εξαίρεση: το νέο Civic Type R!
Η κορυφαία έκδοση της 11ης γενιάς Civic, που παρουσιάστηκε πριν λίγες εβδομάδες, έχει ήδη επιβεβαιωθεί πως θα είναι αυστηρά βενζινοκίνητη – δίχως τη συνδρομή ηλεκτροκινητήρα ή λοιπών «αιρετικών» ενισχυτικών. Τώρα έρχεται άλλο ένα χαρμόσυνο νέο, αναφορικά με το σύστημα μετάδοσης που θα συνεργάζεται ο βενζινοκινητήρας. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο δημοσίων σχέσεων της Honda, Carl Pulley, τα επόμενο Civic Si (δεν έρχεται στην Ευρώπη) και Type R θα είναι και αποκλειστικά χειροκίνητα!
Οι Ιάπωνες επιμένουν στον παραδοσιακό τρόπο αλλαγής σχέσεων, αφήνοντας εξ ολοκλήρου τον έλεγχο στο συντονισμό άνω και κάτω άκρων του οδηγού. Απέναντι σε έναν ανταγωνισμό που βρίθει αυτόματων κιβωτίων, η Honda εμμένει στην άποψη πως το κιβώτιο το σωστό για ένα sportscar, χρειάζεται πεντάλ συμπλέκτη και ανακάτεμα λεβιέ.
Κατά πάσα πιθανότητα, ο 2λιτρος Turbo VTEC θα διατηρηθεί κάτω από το καπό. Η ισχύς του όμως, θα είναι αυξημένη. Οι φήμες κάνουν λόγο μέχρι και για 400 άλογα (320 το σημερινό), κάτι που θα απαιτήσει τη συνδρομή του πίσω άξονα στη διαχείρισή της. Η τετρακίνηση δεν είναι ακόμα σίγουρη, ούτε ως στάνταρ ούτε ως προαιρετική. Ωστόσο, φαντάζει αδύνατο να φτάσει το Type R σε τέτοια επίπεδα δύναμης και να παλεύει να την περάσει στο οδόστρωμα μόνο μέσω των εμπρός τροχών. Εξάλλου σε αυτό το επίπεδο, οι «παίκτες» (Audi RS 3, Mercedes-AMG A45 και της ανάλογης Σειράς 1, που ετοιμάζει η BMW) δεν αστειεύονται. Οι επιδόσεις ακούγεται πως θα είναι της τάξης των 4 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και των 280 χλμ./ώρα τελικής!