Το Volkswagen Group έφερε τη μεγάλη αλλαγή στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων το 2003, με την παρουσίαση του επαναστατικού αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων DSG διπλού συμπλέκτη. Σήμερα, δείχνει το μέλλον και στην ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζοντας αντίστοιχα κιβώτια ταχυτήτων υψηλής απόδοσης.
Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi vs VW T-Roc 1.5 TSI
Τον Ιούνιο του 2003 ξεκίνησε στο Kassel η παραγωγή του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DQ250. Λόγω της μεγάλης ζήτησης η παραγωγική δυναμικότητα αυξήθηκε με ταχείς ρυθμούς. Η επιτυχία του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οδήγησε στην εξέλιξη του DQ200, ένα κιβώτιο για μικρότερους κινητήρες καθώς και του DL501, για διαμήκη τοποθέτηση σε μοντέλα της Audi.
Δείτε ακόμα: Οι τιμές του VW T-Roc Cabriolet στην Ελλάδα
Ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αποτελείται στην πραγματικότητα από δύο αυτοματοποιημένους άξονες υποπολλαπλασιασμού με τον καθένα να έχει έναν συμπλέκτη. Στον ένα άξονα υπάρχουν τα γρανάζια με ζυγό αριθμό σχέσεων και στον άλλο με μονό. Οι δύο άξονες έχουν κοινή έξοδο ισχύος. Για παράδειγμα, αν το όχημα κινείται με 4η σχέση, η 3η ή η 5η προεπιλέγεται αυτόματα μέσω του δεύτερου άξονα. Εάν ο οδηγός επιταχύνει ή επιβραδύνει, ο ένας συμπλέκτης κλείνει αστραπιαία όταν ο άλλος ανοίγει. Με αυτό τον τρόπο οι αλλαγές σχέσεων πραγματοποιούνται μερικά εκατοστά του δευτερολέπτου ταχύτερα, μια χρονική διαφορά που γίνεται εμφανώς – και ευχάριστα – αντιληπτή.
Δείτε ακόμα: Νέο σπορτίφ μικρό SUV Coupe VW Nivus
Το Volkswagen Group εξελίσσει συνεχώς το DSG και σήμερα προσφέρει στον πελάτη διάφορες εκδοχές. Το DSG είναι διαθέσιμο για διαφορετικές κατηγορίες αυτοκινήτων (από μικρά πόλης έως SUV), για διάφορους κινητήρες (βενζίνης, ντίζελ ή υβριδικούς) και συστήματα μετάδοσης κίνησης (με κίνηση μπροστά ή τετρακίνηση). Το DSG είναι τώρα διαθέσιμο και για τα plug-in υβριδικά μοντέλα. Ένα παράδειγμα είναι το εξηλεκτρισμένο υβριδικό κιβώτιο έξι σχέσεων DQ400e, που χρησιμοποιείται ήδη σε μοντέλα Volkswagen και Audi, με μέγιστη ροπή εισόδου 400 Nm.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή VW Polo 1.0 TSI 115 PS DSG
Μετά την αναβάθμιση του εργοστασίου του Volkswagen Group στο Kassel σε κέντρο για τα ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα, πλέον εκεί θα κατασκευάζονται και τα συστήματα μετάδοσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με δυναμικότητα 2.000 συστήματα την ημέρα.
Σε σύγκριση με μια συμβατική μηχανή εσωτερικής καύσης, το ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα έχει σημαντικές αλλαγές και πλεονεκτήματα. Η μέγιστη ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη στους ηλεκτρικούς κινητήρες και παραμένει σταθερή σε ένα ευρύ φάσμα στροφών. Επομένως, η χρήση ενός κιβωτίου με μία σχέση μετάδοσης επαρκεί για το εύρος της ταχύτητας κίνησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Για την οπισθοπορεία, αρκεί απλά η αντιστροφή της λειτουργίας του μοτέρ με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών ισχύος. Στο ID.3, το καινοτόμο νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volkswagen, το ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα APP310, τα βασικά μέρη του οποίου κατασκευάζονται από το Volkswagen Group, είναι εξαιρετικά κόμπακτ. Με λίγα μόλις γρανάζια μεταφέρει την ισχύ της ηλεκτρικής κίνησης στους τροχούς – μία σχέση είναι αρκετή για όλες τις συνθήκες οδήγησης. Ως αποτέλεσμα, το κιβώτιο μονής ταχύτητας εξοικονομεί χώρο και βάρος, σε σύγκριση με ένα συμβατικό κιβώτιο.
Δείτε ακόμα: Πώς λειτουργεί το κιβώτιο μιας ταχύτητας του VW ID.3;