Παρά τις αναβολές στην εφαρμογή του Euro 7 και την αλλαγή στάσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα θερμικά μοτέρ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάνει τον προγραμματισμό τους. Ο πλήρης εξηλεκτρισμός είναι ειλημμένη απόφαση σε πολλές, ενώ υπάρχουν και χώρες που συντείνουν στην τήρηση μιας τέτοιας τάσης. H Νορβηγία, για παράδειγμα, αποτελεί πιονέρο της διάδοσης των EVs, βοηθώντας τη VW να επισπεύσει τις διαδικασίες μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.
Η φίρμα από το Βόλφσμπουργκ ανακοίνωσε πως θα τερματίσει τη διάθεση αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ στη σκανδιναβική χώρα, στο τέλος του έτους. Ο Δεκέμβριος είναι ο καταληκτικός μήνας, αφήνοντας πλέον ελεύθερο τα πεδία στα ηλεκτρικά VW – τα οποία εξάλλου είναι και best sellers στις προτιμήσεις των Νορβηγών- από το 2024 και τούδε. Μέσα σε μια δεκαετία έχουν πουληθεί πάνω από 102.000 ID.3, ID.4, ID.5, ID. Buzz και e-Golf, με το νέο ID.7 και το επερχόμενο ID.2 να στοχεύουν στη διεύρυνση του επιτυχημένου σερί. Από τη στιγμή που μέσα στη χρονιά έως τώρα, το 93% των πωλήσεων στη Νορβηγία αφορούν ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά (συντριπτικό το ποσοστό υπέρ των EVs), η απόφαση της VW ήταν απολύτως αναμενόμενη.
Πιο επιτυχημένο ηλεκτρικό του VW Group εκεί αναδεικνύεται το ID.4, με 5.832 ταξινομήσεις στο πρώτο 9μηνο του έτους. Ακολουθεί το Skoda Enyaq, με 4.730 μονάδες, συμπληρώνοντας το βάθρο των τριών πρώτων EV στη Νορβηγία. Πρώτο, βέβαια, και μάλιστα της γενικής κατάταξης, με χαώδη διαφορά στα ηλεκτρικά, είναι το Tesla Model Y και οι 20.202 ταξινομήσεις του. Πολύ καλά τα πηγαίνει και το ID.3 (2.788 κομμάτια), ενώ εξαιρετική εμπορική εικόνα δείχνουν τα ID. Buzz Cargo και Pro (2.624 και 1.372 μονάδες αντίστοιχα, συνολικά 3.996 μονάδες). Τελευταίο, αλλά όχι έσχατο, το ID.5 και οι 1.228 νέοι του ιδιοκτήτες.