Η εταιρία που μας έδωσε το πρωτότυπο R8 V12 TDI και τον καταρράκτη ροπής ονόματι Q7 V12 TDI, ανακοίνωσε πως σταματά τη διάθεση ντίζελ αυτοκινήτων σε βασική αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ποια είναι αυτή και τί ώθησε την Audi σε αυτή την απόφαση;
Σύμφωνα με τους Ολλανδούς, οι οποίοι από αύριο θα μπορούν να παραγγέλνουν TDI μόνο από στοκ, οι «τέσσερις κύκλοι» αποσύρουν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα από τη χώρα της τουλίπας λόγω μειωμένης ζήτησης. Μόλις το 1% των περσινών πωλήσεων της Audi επί ολλανδικού εδάφους αφορούσαν ντίζελ εκδόσεις, κάνοντας τους Γερμανούς τις σβήσουν από τους τιμοκαταλόγους. Κίνηση που υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό οι εκεί αντιπροσωπείες, καθώς και δεν θα χρειάζεται να εκπαιδεύουν τους μηχανικούς, και θα αδειάσουν χώρο από ανταλλακτικά στις αποθήκες τους.
Τα βενζινοκίνητα TFSI, τα plug-in υβριδικά TFSI e και φυσικά τα ηλεκτρικά e-tron συνεχίζουν κανονικά την εμπορική τους πορεία, ενδεχομένως σε ένα preview του τί επίκειται και στις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης. Η Audi άλλωστε ήδη έχει ανακοινώσει πως το 2025 θα είναι η τελευταία χρονιά που θα παρουσιάσει έναν νέο και τελευταίο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Από το 2026 κι έπειτα η Audi θα προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ μέχρι το 2033 η παραγωγή αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα θα τερματιστεί.