Όσες φορές κι αν το δούμε, δεν σταματά να μας προξενεί εντύπωση. Κι αυτό γιατί κάθε περίπτωση «χρυσοθήρα» πωλητή, είναι μοναδική. Όρεξη να έχει ο άλλος και φτάνει να ζητάει κοντά στις 50.000 για Honda Prelude 20 ετών.
Το Prelude είναι μεν ένα σημαδιακό μοντέλο για τη Honda, καθώς ήταν αυτό που σύστησε τα συστήματα τετραδιεύθυνσης. Το εν λόγω επίτευγμα, ωστόσο, ανήκει στην τρίτη του γενιά, που κυκλοφόρησε από το 1987 ως το 1991. Για αυτοκίνητο αυτής της χρονολογίας, υπάρχει αφήγημα που θα μπορούσε να συνοδεύει «κοπάνημα» στην τιμή. Για τις επόμενες δυο εκφάνσεις του «Πρελουδίου», όμως; Όπως είπαμε, διάθεση να υπάρχει κι όλα γίνονται.
Η τελευταία γενιά του ιαπωνικού κουπέ παρουσιάστηκε το 1996 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2001. Εκδόσεις υπήρξαν αρκετές, με κορυφαίες τις Type S και SiR S-spec όπου ο 2.2 VTEC παρήγαγε 220 ίππους. Αμφότερες διατέθηκαν αποκλειστικά στην εγχώρια αγορά, οπότε πράγματι ένα αντίστοιχο Prelude είναι σπάνιο και δικαιολογεί το κάτι παραπάνω στην τιμολόγηση. Η βασική έκδοση, με αυτόματο κιβώτιο μάλιστα, με τίποτα.
Ένα τέτοιο Prelude πωλείται από έναν ντίλερ Honda στις Η.Π.Α., ο οποίος ζητάει 49.000 δολάρια (43.400 ευρώ) για να προχωρήσει σε μεταβίβαση! Οι μόνες δικαιολογίες για αυτό το «χαράτσι» εντοπίζονται στο χαμηλό αριθμό χιλιομέτρων (3.612 ή 2.245 μίλια) και το ότι μπορεί να επικαλεστεί πως πρόκειται για ένα από τα τελευταία Prelude, που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής. Κατά τα άλλα, πρόκειται για ένα συνηθισμένο μοντέλο με 198 ίππους και 210 Nm από τον 2.2λτ. τετρακύλινδρο, σε συνεργασία με 4άρι αυτόματο! Δεδομένης της μετάδοσης, τα 7,5 δλ. που ανακοίνωνε η Honda ήταν μια χαρά νούμερο. Άλλο που οι πραγματικές μετρήσεις το έφερναν στα 8,6 δλ., με μια τελική 216 χλμ./ώρα.
Θα δίνατε, λοιπόν, πάνω από 43.000 ευρώ για το συγκεκριμένο Prelude ή μήπως προτιμούσατε ένα Pontiac GTO του ’05, με 6λιτρο V8 400 ίππων και τιμή κάτω από 30.000 ευρώ (29.770 ή 33.540 δολάρια);