O πρώην διευθύνοντας σύμβουλος της Fiat-Chrysler και αναμορφωτής του ιταλικού κολοσσού, απεβίωσε σε ηλικία 66 ετών. Οι επιπλοκές στην υγεία του έπειτα από χειρουργική επέμβαση στον ώμο, που είχαν ως αποτέλεσμα την παραίτησή του από τον προεδρικό θώκο της FCA και την εισαγωγή του σε μονάδα εντατικής θεραπείας, απέβησαν τελικά μοιραίες. Η θυγατρική επενδυτική εταιρία της Fiat, Exor NV, επιβεβαίωσε τον θάνατο του Ιταλού εν αναμονή επίσημης ανακοίνωσης από την εταιρία που «έτρεξε» για 14 ολόκληρα χρόνια.
Ο Marchionne ανέλαβε τα ηνία της Fiat SpA τον Ιούνιο του 2004, με την μεγαλύτερη ιταλική βιομηχανία να βρίσκεται στα πρόθυρα της οικονομικής κατάρρευσης. 10 χρόνια αργότερα η Fiat όχι μόνο είχε γλιτώσει την χρεοκοπία, αλλά ήταν σε θέση να μπει στο χρηματιστήριο αξιών της Νέας Υόρκης με τον Marchionne να χτυπάει το χαρακτηριστικό καμπανάκι για την έναρξη των εργασιών, τον Οκτώβριο του 2014. Όταν ανέλαβε την Fiat η καρέκλα του CEO θύμιζε την αντίστοιχη προπονητή ποδοσφαιρικής ομάδας της Superleague, έχοντας αλλάξει 5 διευθύνοντες συμβούλους μέσα σε 2 χρόνια. Πρόεδρος δεν κατάφερε να γίνει, καθώς η οικογένεια Agnelli -που διοικεί με σιδηρά πυγμή την εταιρία για περισσότερο από 110 χρόνια – άσκησε βέτο. Οι σχέσεις μεταξύ των δυο πλευρών πέρασαν από τέλμα, όμως ο απόφοιτος εμπορικών/νομικών/φιλοσοφικών σπουδών από το Κιέτι δεν άφησε την αγαπημένη του Fiat.
Δείτε ακόμα: Τέλος ο Marchionne από το τιμόνι της FCA
Την οποία ανέλαβε με ετήσια οικονομική «αιμορραγία» της τάξης των 6 δισεκατομμυρίων ευρώ, για να την επαναφέρει στην κερδοφορία 2 χρόνια αργότερα σημειώνοντας τζίρο 2 δις ευρώ. Το πλάνο της συνεργασίας με την General Motors περιελάμβανε νέα μοντέλα, χρήση κοινών μηχανικών μερών, αλλά και επώδυνα μέτρα μαζικών απολύσεων που ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων στη γείτονα χώρα. Το 2009 ο Πρόεδρος των Η.Π.Α. Μπαράκ Ομπάμα ανακοίνωσε την εξαγορά της Chrysler από την Fiat, με τις δύο εταιρίες να σχηματίζουν την κοινοπραξία Fiat Chrysler Automobiles. Αρχικά οι Αμερικανοί δεν είδαν με καλό μάτι την εξαγορά από ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, έχοντας νωπές τις μνήμες από τον καταστροφικό «γάμο» με την Mercedes-Benz. Εν τέλει, οι αντιπρόσωποι των RAM, Dodge, Chrysler και Jeep στις Η.Π.Α. έφτασαν να δηλώνουν πως «ευτυχώς που υπάρχει ο Marchionne και μας έσωσε. Του αξίζει άγαλμα».
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Alfa Romeo Stelvio 2.0 λτ. 280 PS AT8 AWD
Εκτός από την μαζική απώλεια θέσεων εργασίας, πολλοί Ιταλοί -κυριότερα, όμως, οι λάτρεις της μάρκας διεθνώς – του χρεώνουν την εξαφάνιση της Lancia, η οποία επί των ημερών του σταδιακά συρρικνώθηκε μέχρις του σημείου να διαθέτει ένα μόνο μοντέλο (το Ypsilon) και αυτό αποκλειστικά για την εγχώρια αγορά. Παρόλα αυτά, ακόμα και οι επικριτές του πιστώνουν την αναγέννηση της Alfa Romeo, όπως επίσης την κεφαλαιακή σταθερότητα του ομίλου.
Αφήνει πίσω του την -εν διαστάσει- σύζυγό του, Orlandina, και τα δυο τους παιδιά, Αlessio και Jonathan.