Οι καρδιές όλων των αυτοκινητόφιλων έχουν ρεζερβέ ιδιαίτερες θέσεις για τα SAAB. Η σουηδική φίρμα δεν είναι κοντά μας χρόνια τώρα, αλλά και μόνο που βλέπεις τα μοντέλα της δια ζώσης, ή ακόμα και σε αγγελίες μεταχειρισμένων/δημοπρασίες, αισθάνεσαι τη διάθεσή σου να φτιάχνει. Ειδικά όταν έχεις μπροστά σου μια δημιουργία, που ελάχιστοι γνωρίζουν πως υπάρχει.
Κλασικά κουπέ η φίρμα από το Τρολχάταν έβγαλε λίγα. Για την ακρίβεια μόλις 3: τα 96, 99 και Sonet. Από εκεί και πέρα μπορεί ο όρος «Coupe» να εμφανίστηκε σε διάφορα μοντέλα (900 και 9-3, για παράδειγμα), αλλά χρησιμοποιήθηκε ελαφρώς καταχρηστικά καθότι αφορούσε τρίθυρα χάτσμπακ αμαξώματα. Κι όμως, καθαρόαιμο 900 Coupe σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε. Απλά δεν κυκλοφόρησε ποτέ. Ούτε αφορά επίσημο εγχείρημα της SAAB.
Πίσω στο 1997, όταν οι Σουηδοί γιόρταζαν τα 50α τους γενέθλια, ένας φανατικός τους φίλος από τη Νορβηγία αποφάσισε να γιορτάσει με έναν μοναδικό τρόπο. Ο Per Ekstrom πήρε το 900 και άδεια από τα κεντρικά της SAAB, προκειμένου να δημιουργήσει ένα μοναδικό πρωτότυπο κουπέ. Ο Ekstrom χρησιμοποίησε ως βάση ένα τρίθυρο 900, έκοψε τις κολώνες, χαμήλωσε την οροφή κατά 7 εκατοστά, τοποθέτησε στο νέο πάνελ πίσω παράθυρο από το 900 Cabrio, έβαλε φτερά-ζάντες από το CS 9000 και συνέθεσε το EX Prototype. Ένα εντυπωσιακό, αεροδυναμικό και μοναδικό δείγμα, που χρειάστηκε 4.000 ώρες για να ολοκληρωθεί.
Το EX Prototype ήταν τόσο καλοεκτελεσμένο, ώστε έβαλε σε σκέψεις τους ιθύνοντες της SAAB για να το πέρναγαν στην παραγωγή. Εντολές εκ των άνωθεν (βλέπε General Motors) όμως, σταμάτησαν εν τη γενέσει του το project. O Ekstrom πούλησε τελικά το δημιούργημά του, για να έρθει σήμερα η ώρα στον δεύτερο ιδιοκτήτη να αναζητήσει τα τιμολογιακά όρια του αυτοκινήτου, στη δημοπρασία του Bonhams. Την κίνηση του αυτοκινήτου αναλαμβάνει ο υπερτροφοδοτούμενος των 2.3 λίτρων και 223 ίππων, από τα Aero της εποχής. Μέχρι σήμερα έχει συμπληρώσει 154.000 χλμ., αλλά η περιγραφή αναφέρει πως όλα τα εξαρτήματα διατηρούνται σε εξαιρετική κατάσταση.
Κάτι που, μαζί με τη συλλεκτικότητα του EX Prototype (ως Saab 9000CC καταχωρείται πάντως), αποτυπώνεται στην τιμή. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για κλείσιμο στις 90.000 ευρώ, ενώ δεν αποκλείεται να πάει ακόμα παραπάνω.