Το πακέτο τροπολογιών που συνοδεύουν τη νομοθεσία του Euro 7 προκαλεί πονοκέφαλο σε οτιδήποτε δεν είναι ηλεκτρικό. Πέρα από τους βενζινοκινητήρες και τους ντίζελ (ειδικά τους δεύτερους, που ουσιαστικά θέλει να αφανίσει), οι απαγορεύσεις υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να συμπεριλάβουν και τα υβριδικά οχήματα. Και μάλιστα όχι απλά, αλλά τα plug-in! Αυτά δηλαδή που αποτελούν το συνδετικό κρίκο μεταξύ της κλασικής, θερμικής, αυτοκίνησης και της ηλεκτρικής εποχής. Πόθεν προέκυψε τέτοιο ζήτημα;
Μέσα στις πολλές παραγράφους και υποσημειώσεις που συνοδεύουν το επίμαχα διαβόητο νομοθέτημα, υπάρχει μια που τρόπον τινά βάζει στο στόχαστρο τα PHEV. Όπως αναφέρει το εδάφιο Euro7G, για τα plug-in υβριδικά προβλέπεται η χρήση τεχνολογίας geofencing (γεωεντοπισμού μέσω GPS) ώστε να εξασφαλίζεται η κίνησή τους στα αστικά κέντρα αποκλειστικά με το ρεύμα. Συγκεκριμένα στις ζώνες μηδενικών εκπομπών ρύπων, όπως αναφέρονται τα κέντρα κάποιων ευρωπαϊκών πόλεων. Σύμφωνα με την παράγραφο Euro7G, τα PHEV θα πρέπει να κινούνται μόνο με τον ηλεκτρισμό σε αυτές τις περιοχές. Διαφορετικά, απαγορεύεται η είσοδός τους εκεί! Πώς αντιλαμβάνεται το σύστημα αν το όχημα πηγαίνει με το ρεύμα ή τη βενζίνη; Εδώ έρχεται το geofencing.
Το GPS δίνει το στίγμα της τοποθεσίας και συνεργάζεται με το λογισμικό του οχήματος, επιτρέποντας στον ελεγκτικό μηχανισμό να γνωρίζει αν η κίνηση στις απαγορευμένες ζώνες γίνεται νόμιμα (με το ρεύμα) ή παράτυπα (με τον θερμικό κινητήρα). Αν ισχύει το πρώτο, τότε αναφέρεται πως «το όχημα ακινητοποιείται»! Με άλλα λόγια, αν μπεις σε αστικό κέντρο με PHEV και λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας, τότε -κατά πάσα πιθανότητα- θα απενεργοποιείται αυτόματα το μοτέρ! Λεπτομέρειες δεν αναφέρονται, καθώς -ευτυχώς- ακόμα δεν έχει επικυρωθεί η όλη υπόθεση. Προφανώς δεν θα νεκρώνει ο κινητήρας από το πουθενά, για λόγους ασφαλείας, ενώ πιθανότερο είναι το ενδεχόμενο επιβολής προστίμου. Σχετικά με την ηλεκτρική αυτονομία, γίνεται μνεία πως αν η μπαταρία δεν βρίσκεται σε επαρκή επίπεδα ενέργειας για να κινήσει το αυτοκίνητο, ο οδηγός θα έχει 5 χιλιόμετρα στη διάθεσή του για να βγει από το κέντρο.
Φυσικά, αν τελικά περάσει αυτή η «ομορφιά», θα πρέπει να ληφθούν υπόψη πολλές παράμετροι. Για παράδειγμα, μπορεί η μπαταρία να είναι μια χαρά πριν μπεις στην πόλη και να «μείνεις» μετά. Ή μπορεί να εισέλθεις σε απαγορευμένη ζώνη, να ψάχνεις φορτιστή και να μη βρίσκεις. Σε τέτοια ή άλλα παρόμοια ενδεχόμενα, θα πρέπει να εξεταστούν όλες οι πιθανότητες και να αποφευχθούν τυχόν αδικίες, που φαίνεται πως θα είναι καθημερινό φαινόμενο στο μέλλον.