Η Xiaomi μπαίνει με πολύ άγριες διαθέσεις στην αυτοκίνηση, καθώς πέρα από το δικό της αυτοκίνητο βάζει και «μπροστινούς» απέναντι στην Porsche. Οι Κινέζοι θέλουν να ταράξουν το Τσουφενχάουζεν, με ένα sportscar 435 ίππων και κόστος κάτω από 40.000 ευρώ!
Το SC-01, όπως ονομάζεται η «πέτρα του σκανδάλου», παρουσιάστηκε πέρσι από τη Small Sports Car. Μια startup που επίσης έκανε το ντεμπούτο της το 2022, έχοντας την οικονομική και υλικοτεχνική υποστήριξη της Xiaomi. Η SSC (προφανής η θέληση για ταύτιση με τη Shelby Super Cars) όχι μόνο αποτελεί θυγατρική του τεχνολογικού κολοσσού, αλλά ένας από τους επικεφαλής της είναι ο Liu De. Ποιος είναι ο κύριος; Συνιδρυτής και εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Xiaomi! Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, πανεύκολα πως η Small Sports Car δεν είναι κάποια τυχαία startup, που ψάχνει κεφάλαια. Εξ ου και η πρόθεσή της να τα βάλει κατευθείαν, με έναν γίγαντα της αυτοκίνησης.
Οι Κινέζοι νιώθουν τόσο περήφανοι για το sportscar τους, ώστε δεν διστάζουν να το διαφημίζουν δίπλα στην Porsche 911. Από πλευράς σχεδίασης και διαστάσεων δεν θυμίζει πουθενά 991.2, καθώς το μήκους 4.085 χλστ. αμάξωμα (1,82 μέτρα πλάτος, 1.162 χλστ. ύψος, 2,5 μ. μεταξόνιο) φοράει περιβολή-κράμα μεταξύ Tesla Roadster και Lancia Stratos. Το μέγεθος απέχει κοντά 50 εκατοστά από εκείνο της 911 (4.573 χλστ.), αλλά η δύναμη το καθιστά ανταγωνιστή όχι απλά της βασικής Carrera, αλλά της Carrera S των 420 ίππων.
Το SC-01 εξοπλίζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες (έναν εμπρός, έναν πίσω) συνδυαστικής απόδοσης 435 ίππων. Σε σχέση με την Carrera S υπολείπεται 15 ίππων, όμως σε ροπή σίγουρα το κινεζικό «βολίδι» θα ξεπερνά τα 500 Nm του 3.0λιτρου biturbo εξακύλινδρου boxer. Η εκτενής χρήση πολυεστέρα κρατάει το βάρος στην περιοχή των 1.300 κιλών, δίχως να γνωστοποιείται η χωρητικότητα της κεντρικά τοποθετημένης μπαταρίας. Οι Κινέζοι αντίθετα δεν έχουν κανένα πρόβλημα να διατυμπανίσουν τα 3,9 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα, ή τη μέγιστη αυτονομία των 500+ χλμ. (σε κύκλο CLTC, οπότε αφαιρέστε αρκετά για WLTP). Το τεράστιο προσόν του SC-01, ωστόσο, δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από την τιμή.
Η Small Sports Car (και η Xiaomi) θέλει να το λανσάρει σε ένα κόστος περί τα 300.000 γουάν, που ισοδυναμούν σε μόλις 39.015 ευρώ! Το ντεμπούτο στην εγχώρια αγορά φημολογείται πως θα πραγματοποιηθεί τους πρώτους μήνες του 2024. Αν κάνει και έρθει στην Ευρώπη με αυτή την τιμή, τότε η Κομισιόν θα πρέπει να κάνει ολόκληρη εκστρατεία μήπως του ανακόψει την πορεία.