Ανθρακονημάτινες ζάντες σε SUV 2,5 τόνων. Ο λόγος;

Τα τελευταία χρόνια οι ζάντες από ανθρακονήματα απαντώνται όλο και περισσότερο σε αυτοκίνητα επιδόσεων. Ξεκίνησαν από πολύ ψηλά (Koenigsegg Agera R, το 2013), πέρασαν στα πιο χαμηλά στρώματα (Shelby GT350R και GT500) και έφτασαν μέχρι τα hot hatches, μέσω του Renault Megane R.S. Trophy-R. Παρότι διαφορετικού βεληνεκούς το κάθε ένα και με χαοτικές διαφορές μεταξύ τους στην ιπποδύναμη, όλα έχουν έναν κοινό παρονομαστή: τις επιδόσεις, τα δυναμικά χαρακτηριστικά, το μειωμένο βάρος σε σχέση με τις κανονικές εκδόσεις και τον προσανατολισμό σε χρήση πίστας.

Η Bentley Bentayga δεν έχει σχέση με τίποτα από όλα αυτά. Σίγουρα είναι γρήγορη, ειδικά στην κορυφαία έκδοση Speed με τον 6.0 W12 twinturbo των 635 ίππων, όπου φτάνει μέχρι τα 306 χλμ./ώρα. Ό,τι μπορεί να στρίψει, μπορεί. Φροντίζουν για αυτό τα ηλεκτρονικά συστήματα και οι αεραναρτήσεις. Τη φαντάζεστε, όμως, να πηγαίνει «τέζα» σε πίστα; Να φρενάρει οριακά, να πλασάρεται πριν τη στροφή και τη «μούρη» να στοχεύει το apex, να καβαλάει τα κερμπ σε γρήγορα εσάκια; Ούτε εμείς. Οι Άγγλοι, ωστόσο, φαίνεται πως το κάνουν. Για αυτό και παρουσίασαν τη μεγαλύτερη ανθρακονημάτινη ζάντα που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα!

 

Η εξέλιξή της διήρκεσε 5 χρόνια και έγινε σε συνεργασία με την Bucci Composites, με το μεγαλύτερο μέρος των δοκιμών να πραγματοποιείται στο Nurburgring. Η Bentley δηλώνει περήφανα πως είναι ο πρώτος τροχός με βάση το εξωτικό υλικό, που κατάφερε να αποσπάσει έγκριση TÜV, τονίζοντας παράλληλα πως κάθε μια από τις ανθρακονημάτινες 22άρες εξοικονομεί 6 κιλά σε σύγκριση με τις αντίστοιχες αλουμινίου. Οι Άγγλοι υπογραμμίζουν τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνοτροπίας, που περιλαμβάνουν καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι και απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε χτυπήματα, βελτιωμένο φρενάρισμα και μειωμένη φθορά ελαστικών (λόγω της μεγαλύτερης ακαμψίας, μεγαλύτερη σταθερότητα των ελαστικών και μικρότερη επιβάρυνση κατά τη φόρτισή τους). Από όλα αυτά, ένας κάτοχος Bentayga πόσα άραγε θα διαπιστώσει χειροπιαστά;

Η μεγαλύτερη αντοχή στα χτυπήματα είναι όντως κάτι πολύ χρήσιμο. Το μεγαλύτερο κόστος επισκευής σε σχέση με μια αλουμινίου, δεν θα απασχολήσει αυτόν που μπορεί να αγοράσει καινούργια Bentley. Η καλύτερη αίσθηση και η πιο άμεση απόκριση του τιμονιού, επίσης. Αλλά όταν αποφασίσεις να κινηθείς οριακά και, κυρίως, όταν δεν κουμαντάρεις μια μάζα που αγγίζει τους 2,5 τόνους! H ελαφρύτερη Bentayga, αυτή με τον 4.0 V8 και τα 550 άλογα, ζυγίζει 2.440 κιλά. H Speed ανεβαίνει στα 2.491, ενώ η plug-in hybrid 3.0 V6 ξεπερνά τα 2.640 κιλά! Με τέτοιους αριθμούς για απόβαρο καταλαβαίνουμε πως «η μικρότερη επιβάρυνση κατά την φόρτιση» των ελαστικών, αναφέρεται καθαρά για τους τύπους. Το ίδιο ισχύει και για το φρενάρισμα. Στα 2.400+ κιλά, δεν θα σωθεί η Bentayga με 6 κιλά λιγότερα στις τέσσερις άκρες. Ούτε θα δει ουσιώδη διαφορά σε οτιδήποτε, επειδή γλυτώνει 24 κιλά στο σύνολο από τους τροχούς. Οπότε, τι μένει;

Μα, φυσικά, το οπτικό σκέλος και αυτό της «μόστρας». Ακόμα και σε ένα θηριώδες SUV, που δεν πρόκειται να δει πίστα ή στρίψιμο υπό πίεση ούτε σε όνειρο, άλλη αίσθηση ανωτερότητας προσδίδει στον κάτοχό του ένα τόσο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. To «έχω τις μεγαλύτερες ανθρακονημάτινες όλων των εποχών» ακούγεται ασύγκριτα πιο «γεμάτο» από το «έχω 22άρες», που δεν χρειάζεται να έχεις καν Bentley για να το πεις.

Get it on Google Play Download on the App Store