Εδώ και αρκετά χρόνια, τα σεντάν αισθάνονται μονίμως μια γκιλοτίνα να αιωρείται από πάνω τους. Πολλά μοντέλα, ακόμα και ιστορικά ονόματα, της κατηγορίας έχουν καταργηθεί στην Ευρώπη, άλλα έχουν αλλάξει σε SUV, κάποια βλέπουν μέλλον ως station wagon. Το Ford Mondeo, για παράδειγμα, μας έχει αποχαιρετήσει. Το Toyota Crown υπέκυψε στον πειρασμό του crossover αμαξώματος, το VW Passat θα συνεχίσει αποκλειστικά ως estate. Κι όμως, οι πάλαι ποτέ κραταιές «κούρσες» διατηρούν ακόμα σφυγμό. Ακόμα και σε αγορές όπου τα SUV κυριαρχούν σχεδόν ολοκληρωτικά.
Στις Η.Π.Α. διαχρονικά μάχονταν τα τετράθυρα με τα pick ups, φέρνοντας πολλές φορές στην πρώτη θέση των πωλήσεων κάποιο σεντάν μοντέλο – κυρίως το Toyota Camry. Την τελευταία δεκαετία όμως, τα SUVs έχουν πάρει τη θέση του βασικού ανταγωνιστή των αγροτικών. Αυτοκίνητα σαν το Camry και το Hyundai Sonata κρατάνε μεν ένα αξιοπρεπές μερίδιο εμπορικότητας, αλλά βλέπουν διαρκώς την ψαλίδα με τα crossover να ανοίγει. Τάση που φαίνεται να αλλάζει ωστόσο, βάσει των στοιχείων πωλήσεων από το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Σύμφωνα με το Automotive News, από τον Ιανουάριο μέχρι το Μάρτη του 2023 τα σεντάν, χάτσμπακ, κουπέ και κάμπριο μοντέλα κατέλαβαν το 21,6% επί των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στις Η.Π.Α., σημειώνοντας αύξηση 1,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Τα Hyundai Elantra και Sonata πέτυχαν τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των τετράθυρων, καταγράφοντας αύξηση 47 και 87% αντίστοιχα στις ταξινομήσεις. Εξέλιξη που, όπως αναφέρει η Hyundai USA, αποδεικνύει πως υπάρχουν εκατομμύρια αγοραστών στους οποίους αρέσουν τα παλιά, καλά σεντάν (που πλέον είναι liftback, σε πολλές περιπτώσεις).
Ακόμα και στη Γηραιά Ήπειρο, όπου οι εκπρόσωποι των τριών όγκων κοντεύουν να εξαλειφθούν, σημειώνεται αύξηση στις πωλήσεις. Το Skoda Octavia, για παράδειγμα, είδε τη ζήτηση να ανεβαίνει κατά 31% το φετινό τρίμηνο (38.039 ταξινομήσεις), αφήνοντας πίσω του στον εμπορικό στίβο τα Kia Sportage (37.719), VW Tiguan (36.224), Renault Captur (35.201) και Ford Puma (34.658).