Η Dacia έκανε την είσοδό της στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το Spring, το οποίο κυκλοφόρησε το 2021 και έγινε αμέσως ιδιαίτερα δημοφιλές, πετυχαίνοντας πάνω από 110.000 παραγγελίες, χάρη και στις πολύ χαμηλές του τιμές. Το 2022, ήταν το 3ο ηλεκτρικό σε πωλήσεις λιανικής στην Ευρώπη, ενώ του απονεμήθηκε η ανώτατη βαθμολογία των 5 αστέρων, από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό Green NCAP.
Το Dacia Spring όχι μόνο έκανε προσιτή την ηλεκτροκίνηση, αλλά συμβαδίζει και με τις ανάγκες των πελατών. Τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω των δικτυωμένων υπηρεσιών δείχνουν ότι ο μέσος χρήστης του Spring διανύει καθημερινά 31 χιλιόμετρα με ταχύτητα 26 χλμ./ώρα. Από αυτούς, το 75% φορτίζουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι και ένα 66% από μία οικιακή παροχή.
Με στόχο την κατάκτηση νέων πελατών, η Dacia προσέθεσε στο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της την έκδοση Extreme, που διατίθεται αποκλειστικά με τον νέο κινητήρα Electric 65. Το Spring Extreme Electric 65 απευθύνεται σε πελάτες που αναζητούν καλύτερες επιδόσεις, ευχαρίστηση και ευελιξία. Έχει περισσότερη ισχύ (65 hp) από το μοντέλο Spring Electric 45 (45 hp), η ροπή του είναι υψηλότερη, ενώ προσφέρει πιο δυναμικές επιταχύνσεις, είτε κινείται στην πόλη, είτε στον αυτοκινητόδρομο.
Ενισχυμένο το Spring Extreme Electric 65
Ένα βασικό χαρακτηριστικό του νέου κινητήρα Electric 65 είναι ο υψηλότερος αριθμός στροφών λειτουργίας του -14.700 σ.α.λ σε σχέση με τις 8.500 σ.α.λ. του Electric 45. Οι νέες τεχνικές προδιαγραφές του μειωτήρα (με τη σχέση μετάδοσης που αυξήθηκε από το 7,162 στο 12,057) αυξάνουν το ποσοστό της ροπής που φτάνει στους κινητήριους τροχούς.
Κατά την κίνηση στην πόλη το Spring Extreme Electric 65 επιταχύνει από 0-50 χλμ./ώρα σε 3,9 δλ., δηλαδή 1,9 δευτερόλεπτα ταχύτερα από Spring Electric 45. Αντιστοίχως, στον ανοιχτό δρόμο, ο χρόνος που χρειάζεται για την ενδιάμεση επιτάχυνση από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα, έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό (13,5 δλ. σε σχέση με τα 26 δλ.). Μεγάλη είναι η διαφορά και στα 0-100 χλμ./ώρα με 13,7 δλ. έναντι 19,1 δλ. Το Spring Extreme Electric 65 εξασφαλίζει αυτονομία 220 χιλιόμετρα σε συνδυασμένο κύκλο (WLTP) και 305 χιλιόμετρα σε αστικό κύκλο (WLTP). Το νέο, ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι άμεσα διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά.
Πόσο κοστίζει στην Ευρώπη;
Τιμές δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί. Ενδεικτικά στη Γερμανία το Spring Extreme Electric 65 κοστίζει από 24.450 ευρώ, στην Ιταλία από 23.200 ευρώ και στη Γαλλία από 22.300 ευρώ ή 17.300 ευρώ με το eco bonus των 5.000 ευρώ. Να υπενθυμίσουμε ότι στην Ελλάδα το μέγιστο ποσό της επιδότησης από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά Β’ Κύκλος» φτάνει το ποσό των 8.000 ευρώ, οπότε η τιμή του θεωρητικά θα είναι παραπλήσια με μίνι αυτοκινήτων βενζίνης.