Η BMW M5 E39 κατά γενική ομολογία είναι η καλύτερη Μ5 που έχει βγει από τις πύλες του βαυαρικού εργοστασίου και μία από τις σπουδαιότερες Μ όλων των εποχών. Η «βροντή» του ατμοσφαιρικού V8 των 4.9 λίτρων, το άψογο ζύγισμα του πλαισίου, η εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης, το κούμπωμα του χειροκίνητου 6ταχυτου κιβωτίου και η ηλεκτρονική «ελευθερία», εκπεφρασμένη από την παρουσία μόνο ενός ABS κι ενός ESP, συνδυάζονται ιδανικά (και ηδονικά) για την δημιουργία του «απόλυτου μηχανήματος οδήγησης».
Ως τέτοιο, μας χαροποιεί από τα βάθη της καρδιάς να βλέπουμε 39άρες που κάνουν ακριβώς αυτό: οδηγούνται. Πολλά κλασικά αυτοκίνητα κλειδώνονται σε γκαράζ και αποθήκες, προκειμένου να μείνει ο αριθμός χλμ. σε ελάχιστα επίπεδα (ακόμα και τριψήφια νούμερα) και να εκτιναχτεί η τιμή μεταπώλησης. Η γκρίζα M5 που βλέπουμε όχι μόνο δεν είναι τέτοιο δείγμα, αλλά έχει περάσει περισσότερο χρόνο στο δρόμο παρά παρκαρισμένη! Από το 2002, όταν πρωτοκύλησε τους 18άρηδες τροχούς της, μέχρι σήμερα έχει συμπληρώσει 542.500 μίλια (873.069 χλμ.) στο κοντέρ! Αριθμός που αντιστοιχεί σε σχεδόν 44.000 χλμ. ετησίως (43.653) και πολλές M5 E39 δεν βλέπουν συνολικά, σε βάθος 20ετίας.
Για να έχουμε μια διαφορετική οπτική του επιτεύγματος, οι περισσότερες από 873.000 χλμ. που έχει καλύψει η εν λόγω E39 ισοδυναμούν με 21 φορές το γύρο της Γης ή το ταξίδι από τον πλανήτη μας στη Σελήνη 2,27 φορές!
Παρά τον απίστευτα υψηλό αριθμό χιλιομέτρων και την καθημερινή χρήση, η κατάσταση του αυτοκινήτου δεν θυμίζει την πολυκαιρία της. Το Sterling Grey χρώμα ούτε έχει σκάσει ούτε έχει θαμπώσει, με το δεύτερο να ισχύει και για τα φανάρια, ενώ ακόμα και οι ζάντες χαρακτηρίζονται από έλλειψη γρατζουνιών. Προφανώς έχουν υποστεί σε κάποιο σημείο της ζωής τους, αλλά η επιμελής φροντίδα και συντήρηση τις επανέφερε σε εργοστασιακή κατάσταση. Σε ανάλογη φόρμα διατηρείται το μοτέρ, που σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη έχει ακόμα την αλυσίδα και τους τεντωτήρες πρώτης τοποθέτησης!
Πόσα άλογα έχουν απομείνει δεν ξέρουμε, οπότε μια δυναμομέτρηση θα ήταν ό,τι πρέπει. Καινούργιος, πάντως, ο 4.9 V8 απέδιδε 400 ίππους στις 6.600 σ.α.λ. και 500 Nm στις 3.800 σ.α.λ., τροφοδοτώντας τους πίσω τροχούς μέσω 6τάχυτου κιβωτίου και επιταχύνοντας τη M5 MK3 στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 5,2 δλ. (ηλεκτρονικά περιοριζόμενη στα 250 χλμ./ώρα η τελική, κλασικά).