Η συντριπτική πλειοψηφία των νέων αυτοκινήτων έχουν στάνταρ το σύστημα αυτόνομης πέδησης. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τις Η.Π.Α. βασικά, το αυτόματο φρενάρισμα τείνει να γίνει υποχρεωτικό. Μια τεχνολογία που ήρθε να καλύψει το κενό της απροσεξίας του οδηγού, επιβραδύνοντας το όχημα ακόμα κι αν ο άνθρωπος πίσω από το τιμόνι δεν κάνει κίνηση στο πεντάλ του φρένου. Η αποτελεσματικότητά τους, ωστόσο, ποικίλει από μοντέλο σε μοντέλο και, γενικότερα, αντιμετωπίζεται με δυσπιστία.
Ενώ πράγματι καταφέρνουν να μειώσουν την ταχύτητα του αυτοκινήτου, η παρεμβατικότητά τους πολλές φορές προκαλεί περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει. Οι αισθητήρες, τα ραντάρ, οι κάμερες και τα LiDAR ενδέχεται να φρενάρουν το όχημα ξαφνικά και δίχως λόγο, αιφνιδιάζοντας τον οδηγό. Σε άλλες περιπτώσεις, μπορεί να πέσουν στο εμπόδιο αφρενάριστα. Συνθήκη που επιβεβαιώθηκε σε μεγάλο βαθμό, στις τελευταίες δοκιμές της Αμερικανικής Ένωσης Αυτοκινήτου (American Automobile Association/ΑΑΑ).
Οι Αμερικανοί δοκίμασαν δημοφιλή SUVs της αγοράς τους, σε 4 διαφορετικά σενάρια σύγκρουσης. Μόνο σε ένα εξ αυτών απέδωσε όπως θα έπρεπε η αυτόνομη πέδηση. Στα υπόλοιπα είτε μείωσε μεν την ταχύτητα αλλά δεν κατάφερε να αποφύγει το «μπαμ», είτε άφησε το αυτοκίνητο να «σκάσει» στο εμπόδιο. Τα μεγαλύτερα προβλήματα εμφανίστηκαν στο κάθετα διερχόμενο όχημα και την αριστερή στροφή. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε το κλασικό σενάριο, του να πετάγεται όχημα μπροστά μας από το πλάι (βλέπε στενό). Στη δεύτερη, μια ακόμα τυπική ανορθογραφία οδήγησης: τη στροφή χωρίς να κοιτάξει ο οδηγός. Όπως αποδείχτηκε, σε καμία από τις δυο δεν μπορεί να βοηθήσει η τεχνολογία. Στη διασταύρωση με άλλο όχημα, τα συστήματα δεν προλαβαίνουν καν να αναγνωρίσουν το εμπόδιο, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να εμβολίζει το εμπόδιο με μηδαμινή ελάττωση ταχύτητας. Στην αριστερή στροφή έχουν καλύτερο «οπτικό» πεδίο, αλλά και πάλι η έκβαση είναι ίδια.
Στη μόνη δοκιμασία όπου συμπεριφέρθηκε καταλλήλως η αυτόνομη πέδηση, ήταν στην οπίσθια σύγκρουση με 30 μίλια/ώρα (48 χλμ./ώρα). Στην τυπική περίπτωση αφηρημάδας εντός πόλης, όπου όντως καταφέρνει να αποτρέψει το «κόλλημα» στον μπροστινό. Σύμφωνα με τα στοιχεία του AAA, οι επιτυχημένες προσπάθειες ήταν 17/20 – ήτοι ποσοστό 85% Στα 40 μίλια/ώρα (64 χλμ./ώρα) αντίθετα, μόνο 1 στα 4 SUVs κατόρθωσε να αποφύγει τα χειρότερα. Άλλο ένα μετρίασε σημαντικά την ταχύτητα πρόσκρουσης, ενώ τα άλλα δύο πρακτικά πήγαν «καρφί» στο εμπόδιο. Κοντολογίς, σκορ μόλις 6/20 και ποσοστό επιτυχίας 30%.