Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα έχουν κατηγορηθεί ουκ ολίγες φορές για την περιβαλλοντική τους απόδοση και το κατά πόσο εκπληρώνουν στην πραγματικότητα, όσα υπόσχονται στη θεωρία. Μέσες καταναλώσεις 1,0 και 1,5 λίτρων/100 χλμ., που μπορεί να προκύψουν μόνο όταν η μπαταρία είναι εντελώς φορτισμένη και οι συνθήκες επιτρέπουν την αξιοποίηση της μέγιστης ηλεκτρικής αυτονομίας, σε συνδυασμό πάντα με το ανάλογο στυλ οδήγησης. Πολλές προϋποθέσεις, οι οποίες όπως αποδεικνύουν τα αποτελέσματα έρευνας δεν πληρούνται ούτε στο ελάχιστο από τους ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων.
Τα δεδομένα του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών (International Council on Clean Transportation/ICCT) δείχνουν πως οι κάτοχοι PHEV δεν κάνουν καν αυτό που λέει το όνομα της συγκεκριμένης τεχνολογίας: να τα βάζουν στην πρίζα! Σύμφωνα με τα στοιχεία του ICCT οι ιδιοκτήτες plug-in υβριδικών μοντέλων τα φορτίζουν πολύ λιγότερο από όσο πρέπει, αξιοποιώντας τους ηλεκτροκινητήρες 26 έως 56% λιγότερο από όσο αναφέρουν οι εργοστασιακές προδιαγραφές στην EPA (Environmental Protection Agency), όταν ανακοινώνονται τα επίσημα στοιχεία κατανάλωσης. Κατά συνέπεια, η ζήτηση σε καύσιμο στην πραγματικότητα είναι από 42 έως 67% υψηλότερη συγκριτικά με τα νούμερα πιστοποίησης της EPA!
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Μια BMW 330e, για να πάρουμε το best seller της Αμερικής στα premium plug-in υβριδικά, ανακοινώνεται στα 3,1 λίτρα/100 χλμ. (75 μίλια στο γαλόνι) και τα 37 χιλιόμετρα (23 μίλια) ηλεκτρικής αυτονομίας. Κατανάλωση, ωστόσο, που επιτυγχάνεται μόνο και εφόσον το επίπεδο φόρτισης στη μπαταρία των 12 kWh επιτρέπει τη βέλτιστη αξιοποίηση του ηλεκτροκινητήρα των 111 ίππων και 265 Nm. Αποκλειστικά με αυτόν, η 330e μπορεί να ταξιδέψει σχεδόν 40 χλμ. και με ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα. Άπαξ και αδειάσει η μπαταρία, αναλαμβάνει εξίσου αποκλειστικά ο 2.0λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο των 184 ίππων και 300 Nm. Μόλις συμβεί αυτό και η Βαυαρή δεν συνδεθεί σε σημείο φόρτισης, έχουμε δυο εξελίξεις.
Πρώτον, δεν υπάρχουν τα 292 άλογα και 420 Nm του συνδυασμού βενζινοκινητήρα-ηλεκτροκινητήρα. Δεύτερον και κυριότερο, η 330e μετατρέπεται σε… 320i! Κι όχι μόνο αυτό, αλλά καταλήγει να καταναλώνει περισσότερο από εκείνη! Η 320i έχει τον ίδιο 2.0λιτρο κινητήρα, αλλά ζυγίζει 310 κιλά λιγότερο (1.535 αντί 1.845). Συνεπώς, η «λειψή» 330e δεν μπορεί να πετύχει τα 6,4-7,2 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης της 320i ούτε με τροχιοδεικτικό. Εκτός, δε, του μεγαλύτερου βάρους, ο 2.0λιτρος υπερτροδοτούμενος στην plug-in 3άρα καλείται να φορτίζει και τη μπαταρία, προκειμένου να διατηρεί ένα στοιχειώδες ποσό ενέργειας (2-3%) όσο δεν μπαίνει στην πρίζα. Κοντολογίς, το PHEV μοντέλο φτάνει να «καίει» πάνω και από το αμιγώς βενζινοκίνητο, ενώ ανακοινώνεται πως καταναλώνει το μισό από εκείνο!