Το Toyota Mirai είναι ένα άγνωστο αυτοκίνητο για τη χώρα μας αλλά και για πολλές ακόμη, ωστόσο από το 2014 που λανσαρίστηκε έως σήμερα έχει φτάσει τις 10.000 πωλήσεις παγκοσμίως. Αριθμός ο οποίος δεν είναι μικρός, αν αναλογιστούμε ότι είναι πολύ ακριβό (78.600 ευρώ πωλούνταν στη Γερμανία), ενώ ανεφοδιάζεται με υδρογόνο.
Δείτε ακόμα: Πόσο κάνει η νέα 2.0 λτ. Toyota Supra;
Η Γερμανική εταιρία παροχής υπηρεσιών μετακίνησης CleverShuttle διαθέτει στόλο μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία μέχρι στιγμής έχουν διανύσει πάνω από 21 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Η συνεργασία με την Toyota ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2017 με αρχικά 20 Toyota Mirai στο Αμβούργο και ο στόλος επεκτάθηκε σε 45 οχήματα σε διάφορες γερμανικές τοποθεσίες. Καθ ‘όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου και των πάνω από 5 εκατομμυρίων χιλιομέτρων που έχουν διανύσει τα Mirai, δεν απαιτήθηκαν επισκευές ή αλλαγές εξαρτημάτων, εκτός από την τακτική συντήρηση.
Δείτε ακόμα: Θυμάστε το Toyota Corolla Compressor;
Το πρώτης γενιάς Mirai με το μακρύ και ιδιαίτερης αισθητικής αμάξωμα των 4,9 μ. υιοθετεί το σύστημα Toyota Fuel Cell (TFCS), ένα συνδυασμό κυψελών καυσίμου και υβριδικής τεχνολογίας. Χρησιμοποιώντας υδρογόνο για παραγωγή ενέργειας, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 154 ίππους και 335 Nm ροπής. To 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 9,6 δλ., και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Συλλεκτικό Toyota GT86 προς τιμήν του Trueno
Οι δύο δεξαμενές πλήρωσης του υδρογόνου σε πίεση 700 bar έχουν συνολική χωρητικότητα 122,4 λίτρα και με ένα γέμισμα που διαρκεί 3 λεπτά προσφέρει 500 χλμ. αυτονομίας. Το κόστος σε καύσιμο (υδρογόνο) είναι πολύ χαμηλό, αφού στη Γερμανία ένα κιλό υδρογόνο πωλείται 9,5 ευρώ. Με μεικτή του κατανάλωση 0,76 kg/100 χλμ. το Mirai κοστίζει σε καύσιμο 7,22 €/100 χλμ.
Εδώ και λίγο καιρό παρουσιάστηκε το νέο Toyota Mirai, το οποίο δεν έχει καμία σχέση σχεδιαστικά με το πρώτο, ενώ διαθέτει και πιο εξελιγμένο σύστημα fuel cells.
Δείτε ακόμα: Η Toyota δίνει έκπτωση στην Supra γιατί δεν πουλάει