Ο θυμόσοφος λαός αναφέρει πως περισσότερο από τα δέντρα και τις πατρίδες, ριζώνουν οι αντιλήψεις. Καθόλου τυχαία, καθώς αν μια ιδέα εδραιωθεί είναι πολύ δύσκολο να αποκαθηλωθεί. Είτε είναι σωστή, είτε αφορά τα όρια του αστικού μύθου.
Δείτε ακόμη: Πόσες φορές αναβοσβήνουν τα φλας σε 1 λεπτό;
Στα αυτοκίνητα έχουμε ουκ ολίγες περιπτώσεις, από αμφότερες τις καταστάσεις. Ειδικότερα για τους πιο παλιούς, οι οποίοι συναντούν μια δυσκολία στην προσαρμογή των τεχνολογικών εξελίξεων, η άποψη στρίβει πιο δύσκολα κι από μηχανικό τιμόνι νταλίκας. Πάμε να δούμε 5+1 πεποιθήσεις που πιστεύει ακόμα ο κόσμος, όμως πρακτικά μικρή σχέση διατηρούν με την πραγματικότητα.
Το κόκκινο χρώμα ανεβάζει τα ασφάλιστρα
Εδώ η «βρώμα» βγήκε από κάποιες έρευνες, που ανέφεραν ότι όσοι οδηγούν κόκκινο αυτοκίνητο είναι πιο πιθανό να εμπλακούν σε τροχαίο. Άρα και η τιμολόγηση στα ασφάλιστρα είναι η ανάλογη. Φυσικά δεν ισχύει, καθώς μια LaFerrari για παράδειγμα θα ασφαλιστεί ως hypercar 1.000 ίππων και αξίας 1 εκατομμυρίου + είτε έχει κόκκινο, είτε μαύρο χρώμα.
Τα παλιά αυτοκίνητα είναι πιο γερά
Κάπως πιο βάσιμη η ιδεολογία στην προκειμένη, αλλά βάσει στατιστικών εξίσου μυθολογική. Έχουμε αναλύσει διεξοδικά το ζήτημα, με την πεποίθηση αυτή να βασίζεται κυρίως στην πολυπλοκότητα των νέων μοντέλων, η οποία απαιτεί την αντίστοιχη ευλάβεια στη συντήρηση. Στα παλιότερα αυτοκίνητα, αντίθετα, πολλοί «άνοιγαν» ή παρέλειπαν εντελώς τα διαστήματα μεταξύ των service, δίχως να εμφανίζεται σοβαρή βλάβη. Η οποία εν τέλει θα έκανε την εμφάνισή της κάποια στιγμή, με τερματική μορφή για τη ζωή του αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμα: 5+1 σημεία που ενοχλούν στα σύγχρονα αυτοκίνητα
Το κοντέρ γράφει την τελική ταχύτητα
Από τους πιο «undercover» μύθους, ο οποίος μάλιστα δεν λέει να σβήσει παρά την προφανή αυτοαναίρεση. Για παράδειγμα, στο VW Polo 1.0 MPI 80 PS ο κατασκευαστής δηλώνει τελική ταχύτητα 171 χλμ./ώρα. Το κοντέρ φτάνει μέχρι τα 260 χλμ./ώρα. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι η βελόνα του ταχύμετρου μπορεί να τερματίσει.
Όσο πιο πολλά χιλιόμετρα έχει ένα μεταχειρισμένο, τόσο το χειρότερο
Πάγια ιδεολογία στην αγορά των μεταχειρισμένων, η οποία καθορίζει εν πολλοίς τις επιλογές του κοινού. Εδώ η σωστή ερώτηση δεν είναι αποκλειστικά «πόσα χιλιόμετρα έχει», αλλά και «πώς τα έχει κάνει». Ένα αυτοκίνητο με 300.000 χλμ. που έχουν γίνει στο εθνικό οδικό δίκτυο, έχει βιώσει σαφώς καλύτερες στιγμές από ένα 100.000 χλμ. στο «σταμάτα-ξεκίνα» της πόλης. Αντιστοίχως για τα σπορ μοντέλα, άλλο 150.000 χλμ. με ζέσταμα-κρύωμα και σωστή συντήρηση, άλλο 30.000 χλμ. στον κόφτη και με «σπασμένες πρώτες».
Τα τούρμπο και τα αυτόματα καταναλώνουν περισσότερο
Η εποχή του downsizing άλλαξε άρδην τα δεδομένα της αυτοκίνησης. Οι υπερτροφοδότες μπαίνουν παντού για να αυξήσουν το φάσμα απόδοσης και να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, μαζί με τα υπερ-εξελιγμένα κιβώτια που ανεβοκατεβάζουν σχέσεις στο σωστό χρόνο και ταχύτατα.
Δείτε ακόμη: Γιατί πρέπει να αλλάζονται τα ελαστικά εμπρός – πίσω;
Διαβάστε επίσης: Πολλά κυβικά ατμόσφαιρα ή λίγα με τούρμπο;
Πριν 15-20 χρόνια οι «σαλίγκαροι» αναλάμβαναν καθαρά την αύξηση του αριθμού της ιπποδύναμης, ασχέτως της υστέρησης που τους ακολουθούσε. Αντίστοιχα για τις αυτόματες μεταδόσεις, τα λογισμικά δεν υποστήριζαν γρήγορες και ομαλές αλλαγές, ενώ η ίδια η φύση των κιβωτίων δεν επέτρεπε παραπάνω από 5 σχέσεις, οδηγώντας στο ανάλογο «μάκρος» της κλιμάκωσης. Πλέον συναντάμε μέχρι 10τάχυτα κιβώτια, με τις 6 και 7 πρακτικά να αποτελούν τον κανόνα.
Μπόνους: Τα ηλεκτρικά είναι πιο «καθαρά»
Ίσως το μεγαλύτερο ζήτημα όλων, που απασχολεί συθέμελα τους κύκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας και της κείμενης νομοθεσίας. Επίσης έχουμε ασχοληθεί διεξοδικά με το θέμα, το οποίο προβλέπεται να γίνει το πιο καυτό θέμα συζήτησης περί αυτοκινήτων στο εγγύς μέλλον.
Δείτε ακόμη: Πώς παρατείνεται η διάρκεια ζωής της μπαταρίας