40 ετών γίνεται σε λίγες μέρες η Mercedes-Benz 190, η οποία έκανε την επίσημη εμφάνισή της στις 8 Δεκεμβρίου 1982 και αποτέλεσε το θεμέλιο λίθο για την ανάπτυξη της γερμανικής μάρκας στη μεσαία κατηγορία. Μια επιτυχημένη πορεία που συνέχισε η C-Class από το 1993 μέχρι σήμερα και μέσα από 5 γενιές.
Ακόμα και σήμερα μια καλοδιατηρημένη «Baby-Benz» προσελκύει το ενδιαφέρον ειδικά των φίλων των κλασικών αυτοκινήτων, ενώ μπορεί να πουληθεί για αρκετές χιλιάδες ευρώ. Αν μάλιστα πρόκειται για μια θρυλική 190 E 2.3-16 με την αγωνιστική αύρα (είχε κερδίσει αρκετούς τίτλους στο DTM), τότε έχει μεγάλη συλλεκτική αξία. Η παρουσίασή της είχε γίνει το 1984, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα είχε εμφανιστεί η πετρελαιοκίνητη 190 D.
Τα μοντέλα 190 και 190 E ενσωματώνουν το 4κύλινδρο κινητήρα M 102 των 1.997 κ.εκ., o ο οποίος χρησιμοποιούνταν σε μια τροποποιημένη μορφή στη Mercedes-Benz 200 της σειράς μοντέλων 123 από το 1980. Η γερμανική μάρκα επέλεξε τον αριθμό 190 για το νέο της μοντέλο προκειμένου να το διαχωρίσει σε κατηγορία, καθότι τότε αποτελούσε το μικρότερο αυτοκίνητο στην γκάμα της. Ήδη από το 1974, ο καθηγητής Hans Scherenberg, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Ανάπτυξη, είχε καταθέσει την άποψή του για μια πιο μικρή Mercedes-Benz, στον απόηχο της πετρελαϊκής κρίσης. Σχετικά είχε αναφέρει: «Αυτό πρέπει να είναι ένα τυπική Mercedes-Benz. Επομένως, δεν μπορούμε να κάνουμε πάρα πολλούς συμβιβασμούς όσον αφορά την οδηγική κουλτούρα, την ασφάλεια και τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά της Mercedes-Benz».
Η υλοποίηση της εξέλιξής της αποφασίστηκε στις 19 Οκτωβρίου 1978. Εκείνη την εποχή, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε ότι η 190 θα ήταν μικρότερη, ελαφρύτερη και οικονομικότερη από τη δημοφιλή σειρά 123. Σε αντίθεση με αυτό το μοντέλο, καθορίστηκαν οι ακόλουθες διαστάσεις: Συνολικό μήκος 4.420 χιλιοστά (μείον 305 χλστ.), πλάτος 1.678 χιλιοστά (-108 χλστ.) και ύψος 1.383 χιλιοστά (-55 χλστ.). Το βάρος της Type 190 μειώθηκε κατά 280 κιλά στα 1.080 κιλά σε σύγκριση με την Type 200.
Η μικρότερη τότε Mercedes ήταν εύκολη στην οδήγηση, η θέση του οδηγού και συνοδηγού ήταν εξίσου καλή με των μεγαλύτερων μοντέλων της μάρκας, όπως επίσης η οδική συμπεριφορά, η άνεση και η ανθεκτικότητα. Για την παραγωγή της, η πρώην Daimler-Benz AG επένδυσε περίπου 1,4 δισεκατομμύρια μάρκα στο νέο εργοστάσιο – τη μεγαλύτερη μεμονωμένη επένδυση στην ιστορία της εταιρείας μέχρι εκείνη την ημερομηνία. Συνολικά περίπου 1 εκατομμύριο Mercedes-Benz 190 κατασκευάστηκαν μέχρι τον Αύγουστο του 1993, για να δώσει τη σκυτάλη στην πρώτη C-Class.