Η δεκαετία του 90 θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως «ιαπωνική», από άποψη αυτοκινήτου. Η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου πραγματικά μεγαλούργησε, δίνοντάς μας τουλάχιστον ένα αξιομνημόνευτο μοντέλο από κάθε εκπρόσωπο. Honda, Mazda, Mitsubishi, Nissan και Toyota, όλες είχαν ονειρικά αυτοκίνητα στις επάλξεις. Εξυπακούεται πως το Lancer Evo ήταν μεταξύ των πρωταγωνιστών.
Μπορεί σήμερα η γκάμα των «Τριών Διαμαντιών» να αποτελείται από μόλις 4 μοντέλα στην Ευρώπη, εκ των οποίων ένα σουπερμίνι (Space Star), δυο SUV (Eclipse Cross, Outlander) και ένα pick up (L200), όμως στα 90’s η Mitsubishi διέθετε μια από τις πιο «καυτές» γκάμες, στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Έχουμε και λέμε: Lancer Evo (από 1 μέχρι το αξεπέραστο 6), Eclipse, Galant VR-4, 3000 GT, Mirage Cyborg (το Colt με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6 λίτρων και 145 ίππων στην 3η γενιά, ο οποίος έγινε 1.8 τούρμπο στην 4η και ανέβηκε στα 175 άλογα), ακόμα και Pajero Evo υπήρχε (3.5 V6 – 280 άλογα) – έστω και για τις ανάγκες της ομολογκασιόν του αγωνιστικού, που σάρωσε στο Paris-Dakar.
Δείτε ακόμα: Όταν το Lancer Evo «πάτησε» τους πάντες (+video)
Από όλα τα γρήγορα τετράτροχα που έχει λανσάρει η φίρμα από το Τόκιο, το πλέον ποθητό, διαχρονικό, συλλεκτικό και συναισθηματικά ανυπέρβλητο είναι το Evo VI Tommi Makinen Edition. Παρουσιάστηκε τον Δεκέμβρη του 1999 και λανσαρίστηκε ένα μήνα αργότερα, στην αυγή της νέας χιλιετίας. Ο σκοπός της δημιουργίας του, διττός: αφενός για να εορταστούν τα 4 σερί πρωταθλήματα οδηγών του Φιλανδού άσου, αφετέρου η παρουσίαση του πιο απόλυτου Evo της Ιστορίας. Και στα δύο, οι Ιάπωνες δεν μπορούσαν να πετύχουν περισσότερο!
Διαβάστε επίσης: Mitsubishi Lancer από χάλι έγινε Tommi Makinen!
Εμφανισιακά, το αυτοκίνητο θύμιζε εκπολιτισμένη έκδοση του πρωταθληματικού Group A. Μόνο τα αυτοκόλλητα της «Marlboro» έλειπαν. Το κόκκινο χρώμα (επίσης διαθέσιμο σε λευκό, μπλε, μαύρο και ασημί), οι λευκές 17άρες της Enkei, ο νέος εμπρός προφυλακτήρας, τα σήματα της Mitsubishi πλάι και το λευκό χρώμα του στελέχους της αεροτομής, μαζί με τις πλαϊνές λωρίδες ξεκαθάριζαν μονομιάς πως το Evo VI TME ερχόταν από πρωταθλητές, απευθυνόμενους σε λάτρεις των rally replicas. Μηχανικά, η τουρμπίνα τιτανίου ελαχιστοποιούσε το lag, το κοντύτερο βήμα της κρεμαγέρας βελτίωνε την απόκριση και την αμεσότητα του μπροστινού, η θολόμπαρα αύξανε την ακαμψία του πλαισίου και η χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος εξασφάλιζε περίσσια κρατήματος, σχεδιασμένη βάσει δεδομένων από τις ασφάλτινες ειδικές του WRC!
Διαβάστε επίσης: Mitsubishi Lancer Evo 1: Η αρχή του μύθου (+videos)
Ο 2λιτρος 4G63 απέδιδε 280 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 373 Nm στις 3.000 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δλ., 0-200 χλμ./ώρα σε 20,7 δλ. και τελική 240 χλμ./ώρα. Εξυπακούεται πως ως γνήσιο Evo, και δη με επιρροές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, η ουσία ξεκινούσε όταν τελείωνε η ευθεία. Το σύστημα τετρακίνησης, με Active Yaw Control, και το αιχμηρό setup της ανάρτησης καθιστούν ακόμα σήμερα το TME –ή Evo 6.5- ως το πιο οδηγικά κολάσιμο, αλλά και απαιτητικό. Με έμπνευση από τον Tommi Makinen, το «βαφτιστήρι» του απαιτεί οδηγό επιπέδου για να φανερώσει την ατελείωτη παλέτα των δυνατοτήτων του. Όταν αυτό συμβεί, τότε ο άνθρωπος πίσω από το τιμόνι γίνεται ένα με την μηχανή και αφήνεται στην τέχνη, «ζωγραφίζοντας».
Δείτε ακόμα: Subaru Impreza 22B vs Mitsubishi Evo 6 TME: Συνάντηση γιγάντων (+video)
Η Mitsubishi έχει αφήσει να εννοηθεί -αρκούντως ξεσηκωτικά- πως εξετάζει την επιστροφή του Evo. Μορφή δεν μπορούμε να γνωρίζουμε, όμως σαν το «καλύτερο Evo όλων των εποχών» (σύμφωνα με την συντριπτική πλειοψηφία δημοσιογράφων και κοινού) απειροελάχιστη πιθανότητα υπάρχει να είναι. Ας το δούμε να παραδίδει κυριολεκτικά μαθήματα, στα χέρια του Tiff Needell.