Τα σύγχρονα αυτοκίνητα απέχουν έτη φωτός σε τεχνολογία, ασφάλεια και σε πολλούς ακόμα τομείς σε σχέση με τα παλαιότερα (όχι πολλών ετών), ενώ όπως όλα δείχνουν το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση. Ήδη τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που πωλούνται είναι αρκετά, όπως ισχύει και για την Ελλάδα. Στην εγχώρια αγορά έχουν σημειώσει σημαντική άνοδο σε πωλήσεις, λόγω κυρίως των μεγάλων ποσών που δίνονται από τις κρατικές επιδοτήσεις.
Παρόλες όμως τις βελτιώσεις που φέρουν τα καινούργια αυτοκίνητα, δεν λείπουν οι «παρατυπίες», που κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο δύσκολη, αντί να τη διευκολύνουν. Για παράδειγμα οι αντικατάσταση των φυσικών χειριστηρίων με αφής και η ενσωμάτωση διαφόρων απαραίτητων λειτουργιών (π.χ. ρυθμίσεις κλιματισμού) στις οθόνες των συστημάτων πολυμέσων δυσχεραίνουν την εργονομία. Αντί να γίνονται κάποιες λειτουργίες με μία κίνηση, θα πρέπει ο οδηγός να κάνει δύο ή και τρεις, που σημαίνει ότι αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο.
Ένα ακόμα «φάουλ» που εντοπίσαμε και μας ενόχλησε σε εργονομία καινούργιου και ακριβού αυτοκινήτου με υψηλή τεχνολογία, είναι η τοποθέτηση 2 διακοπτών για το χειρισμό 4 ηλεκτρικών παραθύρων, στην κονσόλα της πόρτας του οδηγού στο VW ID.3. Προφανώς κάτι τέτοιο έγινε για μείωση του κόστους, αφού από πλευράς πρακτικότητας δεν εξυπηρετεί πουθενά. Αν λοιπόν ο οδηγός χρειαστεί να ανοίξει τα πίσω παράθυρα (ή ένα από τα δύο), θα πρέπει να αγγίξει το χειριστήριο αφής «REAR». Κάποιες φορές μάλιστα δεν αρκεί ένα πάτημα μέχρι να ανάψει η κίτρινη ένδειξη. Μετά για να ανοίξει τα εμπρός παράθυρα θα πρέπει να το αγγίξει ξανά το «REAR» για να το απενεργοποιήσει (σβήνει η φωτεινή ένδειξη). Πλήκτρα αφής είναι και αυτά για το κλείδωμα των θυρών και το κλείδωμα των πίσω παραθύρων. Μέτρια αίσθηση έχει και η λειτουργία του περιστροφικού χειριστηρίου για τις ρυθμίσεις των καθρεπτών. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός θα πρέπει να βλέπει αν έχει ανάψει ή όχι η σχετική ένδειξη, κάτι που μόνο χρηστικό δεν είναι. Τουλάχιστον στις πίσω πόρτες υπάρχει από ένας διακόπτης για κάθε πλευρά, αλλά για να ενεργοποιηθεί θα πρέπει να πατηθεί το «REAR» από τον οδηγό.
Δεν λέμε, καλή η τεχνολογία, αλλά όταν δυσκολεύει τον οδηγό και αντί να τον βοηθάει, τότε οι κατασκευαστές θα πρέπει να επανεξετάζουν ορισμένες βασικές λειτουργίες. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι ορισμένες εταιρείες πρόσθεσαν φυσικά χειριστήρια στις οθόνες των infotainment, κατόπιν παραπόνων από τους πελάτες τους.