Την ώρα που η Ελληνική Αστυνομία σφύζει από Peugeot 308 και Nissan Qashqai, οι Ρώσοι συνάδελφοί τους κάνουν περιπολίες με roadster 800 κιλών!
Αυτή είναι τουλάχιστον η πρόθεση των KBM και VPK, που θα αναλάβουν την παραγωγή του Crimea. Ενός αυτοκινήτου που ξεκίνησε ως φιλόδοξο project από φοιτητές του Πανεπιστημίου Bauman Moscow State Technical, για να εξελιχθεί σε κοινό εγχείρημα της VPK (θυγατρική της GAZ στα στρατιωτικά οχήματα) και της κρατικής KB Mashinostroyeniya (κάτι σαν ρωσική ΕΛΒΟ). Η πρώτη επίσημη εμφάνιση της έκδοσης προ-παραγωγής έγινε στα πλαίσια έκθεσης οχημάτων των σωμάτων ασφαλείας, με το Crimea ντυμένο στα χρώματα της ρωσική αστυνομίας.
Η ονομασία προέρχεται από την χερσόνησο της Κριμαίας, που αποτελεί πεδίο μόνιμης πολιτικής -και σε κάποιες περιπτώσεις, πολεμικής- αντιπαράθεσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Η εντυπωσιακή σχεδίαση επ’ ουδενί δεν θυμίζει Lada Kalina, το οποίο σύμφωνα με ρωσικά δημοσιεύματα δανείζει το 70% των εξαρτημάτων του στο roadster. Μεταξύ αυτών και ο κινητήρας, από την κορυφαία έκδοση NFR. Πρόκειται για ένα ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο σύνολο 1.6 λίτρων, με απόδοση 136 ίππων στις 6.800 σ.α.λ. και 154 Nm στις 4.750 σ.α.λ. Ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο αναλαμβάνει τη μετάδοση της κίνησης, αλλά προς το παρόν δεν γνωστοποιείται σε ποιον άξονα. Δεδομένου ότι το Kalina είναι μπροστοκίνητο πάντως, το ίδιο θα πρέπει να ισχύει για το Crimea.
Σύμφωνα με τους Ρώσους το βάρος περιορίζεται στα επίπεδα των 800 κιλών, διαμορφώνοντας την αναλογία βάρους-ισχύος στα 5,88 κιλά ανά ίππο. Κατά συνέπεια, οι επιδόσεις ουδόλως θυμίζουν αυτοκίνητο 136 ίππων. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση υπολογίζεται ότι αποτελούν ζήτημα μόλις 4,9 δλ., με την τελική να ξεπερνά τα 220 χλμ./ώρα!
Στο ζήτημα της τιμής, αρχικά ακουγόταν πως θα κυμαίνεται στην περιοχή των 5.500 – 8.900 ευρώ. Αυτά τα δεδομένα, ωστόσο, αφορούσαν παραγωγή 10.000 κομματιών. Η KBM δεν ξεγράφει αυτό τον στόχο, όμως ειδησεογραφικά μέσα από τη Ρωσία αναφέρουν πως για αρχή θα περιοριστεί σε 150 μονάδες. Οπότε αναμενόμενα το κόστος θα είναι υψηλότερο.