Το χειροκίνητο κιβώτιο όλο μετράει μέρες κι όλο κοντά μας είναι. Πολύ σκληρή για να πεθάνει η μηχανική μετάδοση, προβάλλοντας ηρωική αντίσταση απέναντι στα λογισμικά, τους διπλούς συμπλέκτες και τις ολοένα αυξανόμενες σχέσεις των αυτόματων. Μια αντίσταση, βέβαια, που στηρίζεται και στο αγοραστικό κοινό, το οποίο δείχνει συνεχώς την αγάπη του στο τρίτο πεντάλ και το «Η» στους λεβιέδες. Κάπως έτσι προκύπτουν V8 θηρία 670 ίππων με μηχανικό κιβώτιο, σαν τη νέα Cadillac CT5-V Blackwing.
O Αμερικανός ανταγωνιστής των BMW M5 και Mercedes-AMG E 63 S ανανεώθηκε, διατηρώντας απαράλλαχτη την επιλογή στα συστήματα μετάδοσης. Εννοείται υπάρχει αυτόματο κιβώτιο, 10 σχέσεων μάλιστα (8άρι στη M5, 9άρι στην E 63 S για να κάνουμε τις συγκρίσεις), αλλά οι παραδοσιακοί οδηγοί μπορούν να αλλάζουν μόνοι τους ταχύτητες, μέσα από τη «χορογραφία» ποδιών-δεξιού χεριού. Ένα 6άρι μηχανικό συνδέει τον κομπρεσοράτο 6.2 V8 με τους πίσω τροχούς, περνώντας στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μπλοκέ 668 ίππους και 893 Nm ροπής! Χάνεις κάτι σε επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δλ. αντί 3,5 δλ. του αυτόματου), αλλά τα κέρδη σε αίσθηση δεν γίνεται να αποτυπωθούν σε αριθμούς. Η τελική πάντως είναι κοινή, στα 322 χλμ./ώρα.
Η CT5-V Blackwing συνοδεύει το ιπποφορβείο που κρύβει κάτω από το καπό με ενεργά αμορτισέρ, συν πελώρια δισκόφρενα 398 χλστ. μπροστά και 373 χλστ. πίσω (με 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες αντίστοιχα), αλλά και σύστημα τηλεμετρίας. Το τελευταίο προσφέρει πέρα από καταγραφή και σύγκριση χρόνων, οδηγικές συμβουλές για βελτίωση του γυρολογίου για δεκάδες πίστες (στην Αμερική, αλλά υπάρχουν over-the-air ενημερώσεις για σιρκουί σε όλο τον κόσμο). Υπέρ της τεχνολογικής αναβάθμισης είναι και η τοποθέτηση νέας οθόνης 33 ιντσών, που ενώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων.
Κατά τα λοιπά αισθητικά, η νέα κορυφαία έκδοση της CT5 χαρακτηρίζεται από ελαφρώς ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, νέα χρώματα στο αμάξωμα (Typhoon Metallic, Rift Metallic, Deep Space Metallic) και επιπλέον ενθέσεις ανθρακονημάτων. Ανάλογη εικόνα και μέσα, όπου πέρα από τη νέα οθόνη βρίσκουμε διαφορετικές επενδύσεις, με suede/δέρμα/carbon να συνδυάζονται.