Τη λύση στο μεγαλύτερο πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης υποστηρίζουν πως βρήκαν οι Βρετανοί, οι οποίοι μόλις παρουσίασαν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που φορτίζει σε μόλις 6 λεπτά! Κερασάκι στην τούρτα; Η εμφάνιση, που θυμίζει την πρώτη Lotus Elise.
Σύνδεση που μόνο τυχαία δεν προέκυψε, καθώς υπεύθυνος για το οπτικό αποτέλεσμα είναι ο Ian Callum. Ο φημισμένος σχεδιαστής, που εκτός της Elise έχει φιλοτεχνήσει κομψοτεχνήματα όπως το Ford Escort Cosworth, η Aston Martin DB7 και πιο πρόσφατα η Jaguar F-Type. Η επιχείρησή του, μαζί με την εταιρία μπαταριών Nyobolt, συνεργάστηκαν για τη δημιουργία ενός ηλεκτρικού sportscar, που από τη μία αποτίνει φόρο τιμής στην Elise MK1 και από την άλλη θέλει να φέρει την επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση.
Το EV, όπως πολύ λιτά ονομάζεται, είναι αρκετά μεγαλύτερο από την πηγή έμπνευσής του, καθώς ρίχνει 150 χλστ. σε μήκος και 100 χλστ. σε πλάτος στην Elise. Με διαστάσεις 3.884 χλστ. και 1.801 χλστ. αντίστοιχα ωστόσο, πρόκειται για ένα από τα πιο συμπαγή κανονικά ηλεκτρικά (γιατί υπάρχουν και κάποια κινεζικά κυρίως, που θυμίζουν παιχνίδια) της αγοράς. Και ένα από τα ελαφρύτερα, με βάρος ελάχιστα πάνω από 1 τόνο (1.000 κιλά και 17 γραμμάρια, για την ακρίβεια). Ένα επίτευγμα οφειλόμενο αφενός στα συνθετικά υλικά αμαξώματος-πλαισίου (δεν ανακοινώνονται λεπτομέρειες), αφετέρου στη σχετικά μικρή μπαταρία των 35 kWh.
Παρά την περιορισμένη χωρητικότητα της συστοιχίας, η καλή αεροδυναμική και το χαμηλό βάρος επιτρέπουν μέγιστη αυτονομία 250 χλμ. Τα τεράστια νέα αφορούν το τι συμβαίνει όταν έρθει η ώρα της σύνδεσης σε πρίζα. Σύμφωνα με τη Nyobolt, μια πλήρης φόρτιση σε παροχή υψηλής τάσης (βλέπε ταχυφορτιστή) δεν διαρκεί πάνω από 6 λεπτά! Νούμερο ασύλληπτο, καθώς στην καλύτερη να βρεις αυτοκίνητο παραγωγής με 10-80% στο 20λεπτο, πολλώ δε μάλλω 0-100%. Οι Βρετανοί υποστηρίζουν πως έχουν πραγματοποιήσει πάνω από 2.000 κύκλους φόρτισης για να διασφαλίσουν την επαναληψιμότητα των αποτελεσμάτων και τη διατήρηση στην απόδοση της μπαταρίας, πάντα σε υπάρχουσες παροχές φόρτισης.
Το Nyobolt EV δεν γνωστοποιείται αν θα περάσει στην παραγωγή, καθότι πέρα από τους «τρελούς» αριθμούς φόρτισης δεν ανακοινώνονται άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά (αριθμός κινητήρων, ισχύς κλπ). Η μπαταρία του, όμως, και η δυνατότητα αστραπιαίας φόρτισης αναμένεται να είναι έτοιμη για την αγορά στις αρχές του 2024.