Επιβάλλει δασμούς η Ευρώπη κι όλος ο κόσμος; Απαντούν με περισσότερα μοντέλα οι Κινέζοι. Τελευταίο, μέχρι το επόμενο εννοείται, το νέο GAC Aion UT, που βάζει στο στόχαστρο το VW ID.3 και κοστίζει λιγότερο από τα μισά χρήματα.
Το Aion UT διακρίνεται για απλές, καθαρές γραμμές του αμαξώματος και τα ακροβολισμένα φωτιστικά σώματα, που μεγιστοποιούν την έκταση των επιφανειών και ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους. Όχι ότι είναι λίγα τα 1.850 χλστ. του πλάτους, ειδικά σε αντιπαραβολή με τα 4.270 χλστ. του μήκους. Οι ελάχιστοι πρόβολοι, ωστόσο, επιτρέπουν ένα απρόσμενα μεγάλο μεταξόνιο, της τάξης των 2.750 χλστ. – εντυπωσιακή τιμή, για ούτε 4,3 μέτρα μήκος. Το ύψος των 1.575 χλστ. κινείται στο μέσο όρο της κατηγορίας (μαζί με τις υπόλοιπες διαστάσεις), όπως διαμορφώνεται από τα MG4, BYD Dolphin και VW ID.3, που έρχεται να ανταγωνιστεί το νέο GAC.
Η εικόνα από το εσωτερικό εμφανίζεται γνώριμη, σχεδόν από κάθε ηλεκτρικό του B-Segment: μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι, μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, κεντρική κονσόλα γεμάτη αποθηκευτικούς χώρους, λίγη ως ελάχιστη παρουσία διακοπτών στο ταμπλό. Η ομοιότητα, όπως και εξωτερικά, με το Dolphin πάντως, είναι κάτι παραπάνω από εμφανής.
Την κίνηση του Aion UT αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας 136 ίππων, που τοποθετείται στον εμπρός άξονα και κινεί τους αντίστοιχους τροχούς. Χωρητικότητα μπαταρίας δεν ανακοινώνεται, σε αντίθεση με την αυτονομία που φτάνει τα 600 χλμ. (στον κινεζικό κύκλο CLTC). Εξίσου, αν όχι πιο, εντυπωσιακή η τιμή του μικρού GAC. Στην Κίνα εκτιμάται πως θα ξεκινά κάτω από τις 100.000 γουάν, οι οποίες αντιστοιχούν σε μόλις 13.010 ευρώ! Συγκριτικά το MG4 ξεκινά στην Κίνα από τις 115.800 γουάν (15.082 ευρώ), ενώ το VW ID.3 από τις 129.900 γουάν (περίπου 17.000 ευρώ).