H Ferrari παρουσίασε την νέα σειρά μοντέλων περιορισμένης παραγωγής Icona, με το λανσάρισμα των Monza SP1 και SP2. Τα δυο νέα supercars αντλούν έμπνευση από τα αγωνιστικά του «Cavallino Rampante» της δεκαετίας του ’50, ιδιαίτερα από την 166 ΜΜ και τις 750/860 Monza.
Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, οι δυο «Ιταλίδες» έχουν διακριτούς ρόλους στο τι προσφέρουν στον οδηγό τους. Η SP1 πρόκειται για ένα «καθαρόαιμο» μονοθέσιο, εστιασμένο για χρήση σε πίστα. Η SP2 αποτελεί την εξευγενισμένη -όσο μπορεί κανείς να την χαρακτηρίσει έτσι- εκδοχή της, με το σπαρτιάτικο εσωτερικό να φιλοξενεί δυο ανθρακονημάτινα μπάκετ καθίσματα. Τόσο το αμάξωμα της SP1, όσο και αυτό της SP2 είναι κατασκευασμένα από carbon, προκειμένου να διατηρηθεί το βάρος όσο χαμηλότερα γίνεται. (1.500 κιλά για το μονοθέσιο, 1.520 για την SP2).
Δείτε ακόμα: Έτσι λειτουργεί ο ισχυρότερος κινητήρας της Ferrari (+video)
Τα δυο νέα μοντέλα μοιράζονται τα περισσότερα μηχανικά μέρη με την 812 Superfast, με κυριότερο κοινό σημείο τον ατμοσφαιρικό V12 των 6,5 λίτρων. Η απόδοση αγγίζει τους 810 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και η ροπή τα 719 Nm στις 7.000 σ.α.λ., αριθμοί που χαρίζουν καταιγιστικές επιδόσεις στους εκπροσώπους της νεοσύστατης σειράς Icona. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 2,9 δλ., τα πρώτα 200 σε 7,9 δλ. και η τελική ξεπερνάει τα 300 χλμ./ώρα. Εξαιτίας της έλλειψης παρμπρίζ, η Ferrari εγκαινιάζει την τεχνολογία Virtual Wind Shield. Στο fairing μπροστά από το τιμόνι και εμπρός από την κεντρική κονσόλα, υπάρχουν αεραγωγοί και ακροπτερύγια που διοχετεύουν την ροή του αέρα εν είδει παρμπρίζ. Οι συνολικές διαστάσεις των SP1/SP2 βρίσκονται στα επίπεδα της 812, με το μήκος να φτάνει τα 4.657 χλστ. και το πλάτος τα 1.996 χλστ., ενώ το ύψος ανέρχεται μόλις στα 1.155 χλστ.
Διαβάστε περισσότερα: «Τούμπανο» Ferrari 488 GTB μας στέλνει στον ψυχίατρο (+video)
Από τις φημισμένες πύλες του εργοστασίου στο Μαρανέλο αναμένεται να περάσουν 200 κομμάτια (100 έκαστη), με το κόστος να ξεπερνά το 1 εκατομμύριο ευρώ.