H εταιρία Czinger είναι παντελώς άγνωστη. Μέσα από τα επιτεύγματα του πρώτου της αυτοκινήτου, όμως, έχει σκοπό να τη μάθει όλος ο πλανήτης.
Η φίρμα με έδρα το Los Angeles παρουσίασε το 21C. Ένα hypercar που έχει σκοπό να ξαναγράψει το εγχειρίδιο κατασκευής αυτοκινήτων της κατηγορίας, και όχι μόνο. Όπως γίνεται πασιφανές από τις γραμμές του αμαξώματος, η εξωτερική σχεδίαση έχει διαμορφωθεί από τις επιταγές της αεροδυναμικής. Όχι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, αλλά ιδιαιτέρως εντυπωσιακή μίξη αεραγωγών και αεροδυναμικών βοηθημάτων. Η διθέσια διαρρύθμιση είναι κατά το διαμήκη άξονα, με την καμπίνα να μιμείται τη διάταξη του κόκπιτ στα μαχητικά αεροσκάφη. Ο συνοδηγός κάθεται πίσω από το συνοδηγό, προκειμένου η μετωπική επιφάνεια του παρμπρίζ να είναι όσο το δυνατό μικρότερη.
Η παραγόμενη κάθετη δύναμη, δε, είναι τέτοια που -θεωρητικά- το αυτοκίνητο θα μπορούσε να κινηθεί ανάποδα σε τούνελ! Στα 160 χλμ./ώρα είναι ήδη 615 κιλά, ενώ στα 320+ χλμ./ώρα αγγίζει τους 2,5 τόνους! Και από ταχύτητα, άλλο τίποτα το 21C.
Στο κέντρο, βρίσκεται τοποθετημένος ένας ατμοσφαιρικός V8 2.88 λίτρων. Το όριο περιστροφής του φτάνει τις 11.000 σ.α.λ. και τον καθιστά ως έναν από τους πιο πολύστροφους όλων των εποχών. Εκτός αυτού, μπορεί να καταναλώσει μια σειρά από βιοκαύσιμα (όπως μεθανόλη από ανακυκλωμένους άνθρακες). Σε συνδυασμό με την ηλεκτρική συνδρομή στον εμπρός άξονα, όπου μια μονάδα 800V τροφοδοτεί δυο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε τροχό) και λειτουργεί ως torque vectoring, η Czinger δύναται να ισχυριστεί πως το δημιούργημά της εκπέμπει μηδενικούς ρύπους, χωρίς να είναι ηλεκτρικό! Η μεταφορά της κίνησης εναποτίθεται σε ένα 7άρι σειριακό κιβώτιο, συνεργαζόμενο με σύστημα ανάκτησης ενέργειας (KERS) προδιαγραφών F1.
Το συνολικό αποτέλεσμα φτάνει τα 1.250 άλογα, με έξτρα 100 για μικρά χρονικά διαστήματα μέσω overboost. Έχοντας να κινήσουν μόλις 1.240 κιλά, με μια αδιανόητη αναλογία 992 γραμμαρίων ανά ίππο, οι επιδόσεις αναμενόμενα είναι αστραπιαίες: 0-100 χλμ./ώρα σε 1,9 δλ., 0-300 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ., 0-400 χλμ./ώρα σε 21,3 δλ., 400άρι σε 8,1 δλ. και τελική ταχύτητα 452 χλμ./ώρα. Όσο γρήγορα επιταχύνει το 21C, άλλο τόσο βίαια επιβραδύνει: από τα 300 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 5,3 δλ. για να ακινητοποιηθεί, ενώ από τα 400 χλμ./ώρα «κοκαλώνει» σε 5,8 δλ. Συνολικά για το 0-400-0 χλμ./ώρα, θέλει 27,1 δλ. Αν μπορέσει να επαληθεύσει τους αριθμούς στην πράξη, θα διαλύσει το ρεκόρ του Koenigsegg Regera (31,49 δλ.)!
Αφήσαμε για το τέλος, το καλύτερο. Ό,τι βλέπετε στις φωτογραφίες, αλλά και ό,τι δεν βλέπετε (εσωτερικό, κινητήρας, αναρτήσεις, σασί κλπ), αποτελεί προϊόν τεχνητής νοημοσύνης και -σε πολύ μεγάλο ποσοστό- τρισδιάστατης εκτύπωσης! Οι υπολογιστές καθορίζουν τη μορφή και την κατασκευή κάθε επιμέρους εξαρτήματος, ώστε να είναι το δυνατόν ελαφρύτερο και ανθεκτικό. Στη συνέχεια, η υλοποίηση μεταφέρεται στο μεγαλύτερο μέρος της σε 3D εκτυπωτές, μετατρέποντας το 21C στο hypercar του μέλλοντος, σήμερα. Η Czinger θα κατασκευάσει 80 κομμάτια, με αρχική τιμή που θα ξεπερνά τα 1,7 εκατ. δολάρια (1,4 εκατ. ευρώ).