Ο άρχοντας των φορτηγών, η Scania είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο για τα εντυπωσιακά της οχήματα, τα οποία εδώ και δεκαετίες (ιδρύθηκε το 1911) έχουν μεταφέρει άπειρα εμπορεύματα αλλά και ανθρώπους. Εκτός όμως από φορτηγά, λεωφορεία και κάθε είδους βαρέα οχήματα, αποτελούν και μια πολύ καλή βάση για τη δημιουργία αυτοκινούμενων τροχόσπιτων.
Όπως είναι το εικονιζόμενο χειροποίητο πολυτελές δημιούργημα της Βελγικής εταιρίας STX Motorhomes, το οποίο απευθύνεται σε πολύ γερά πορτοφόλια. Τιμή δεν αναφέρεται, ωστόσο υπολογίστε τουλάχιστον 400.000 ευρώ, αφού αντίστοιχα μεταχειρισμένα πωλούνται πάνω από 300.000 ευρώ. Το συγκεκριμένο STX Scania S500 διαθέτει ένα πτυσσόμενο πλευρικό μέρος, που αυξάνει αισθητά το διαθέσιμο χώρο της καμπίνας, όταν το μεγάλο αυτό όχημα είναι σταθμευμένο και οι φιλοξενούμενοί του θέλουν τις μέγιστες δυνατές ανέσεις.
Στο εμπρός τμήμα της καμπίνας βρίσκεται το «πιλοτήριο, με φουλ εξοπλισμό και δύο αναπαυτικά καθίσματα τύπου μπάκετ. Άλλωστε το τεράστιο αυτό τροχόσπιτο προορίζεται για πολλά χιλιόμετρα, οπότε ο οδηγός του πρέπει να έχει στη διάθεσή του όλες τις ανέσεις. Λίγο πιο πίσω στην οροφή υπάρχει ένα διπλό κρεβάτι, ενώ κατόπιν έχει προσαρμοστεί μια υψηλής αισθητικής σαλονοτραπεζαρία με τέσσερα ακόμα τύπου μπάκετ καθίσματα πολλαπλών ρυθμίσεων, συν ένα μεγάλο πτυσσόμενο καναπέ με ενσωματωμένο σπαστό τραπέζι. Παραδίπλα έχει τοποθετηθεί κουζίνα, νεροχύτης και ψυγείο, ενώ τα ντουλάπια φροντίζουν για την αποθήκευση όλων των απαραίτητων αντικειμένων.
Ακολουθεί ο χώρος του μπάνιου με όλες τις ανέσεις, όπως νιπτήρα, τουαλέτα και ντους. Στο τέλος βρίσκεται το υπνοδωμάτιο με διπλό κρεβάτι, ράφια, ντουλάπια, παράθυρα, κ.λπ., θυμίζοντας πολυτελές δωμάτιο ξενοδοχείου, παρά τροχόσπιτου. Στον εξτρά εξοπλισμό ανήκουν οροφή στο υπνοδωμάτιο, ηλεκτρικά σκαλοπάτια εισόδου, ζάντες αλουμινίου, διπλά παράθυρα και πτυσσόμενη τέντα έξι μέτρων.
Ως βάση έχει χρησιμοποιηθεί το Scania S500, με το 6κύλινδρο εν σειρά πετρελαιοκινητήρα των 12,7 λτ., ισχύος 500 ίππων στις 1.900 σ.α.λ. και με ροπή 2.550 Nm στις 1.000-1.300 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 12 ταχυτήτων, ενώ το μεικτό βάρος του οχήματος φτάνει τους 26 τόνους.