Η Volvo προχωρά σε φρεσκάρισμα της ονοματοδοσίας για τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα της (κυρίως τα πρώτα), προσφέροντας παράλληλα υψηλότερη ισχύ και νέες εκδόσεις στους περισσότερους εκπροσώπους της γκάμας.
Ξεκινάμε από τα ονόματα, όπου ο χαρακτηρισμός «Recharge» αποχωρεί. Το ηλεκτρικό XC40 αλλάζει σε EX40, ενώ το C40 γίνεται EC40, εναρμονιζόμενα με τα EX30 και EX90. Αμφότερα αποκτούν -προαιρετικά και σε επιλεγμένες αγορές- το Performance Software Pack, που αυξάνει τη συνδυαστική απόδοση των δυο κινητήρων στις κορυφαίες εκδόσεις κατά 35 ίππους, διαμορφώνοντας τη συνολική ισχύ στα 443 άλογα. Επιδόσεις δεν ανακοινώνονται, αλλά σίγουρα θα είναι ταχύτερα στο 0-100 χλμ./ώρα από τα 4,7 δλ. των κανονικών Twin Motor. Η τελική, ως γνωστό, σε όλα τα Volvo περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Τα plug-in υβριδικά Recharge τώρα, ανάλογα την έκδοση ισχύος αλλάζουν σε T6 και T8. Οι Σουηδοί δεν ξεχνούν ούτε τα mild hybrid μοντέλα τους, κάνοντας πιο καθαρό το αποτύπωμα του B5 κινητήρα στα XC60 και XC90. Στην πρώτη περίπτωση ανακοινώνονται 4% λιγότερα CO2 και ισάριθμο ποσοστό μείωσης στην κατανάλωση, ενώ στην SUV ναυαρχίδα οι εκπομπές ρύπων και η ζήτηση για καύσιμο μειώνονται κατά 2%. Από το XC60 προέρχεται ακόμα μια προσθήκη για τα XC40, EX40 και EC40, τα οποία αποκτούν πλέον και αυτά έκδοση Black Edition, ξεχωρίζοντας από το Onyx Black αμάξωμα, το μαύρο χρώμα σε 20άρες ζάντες-σήματα και το ανάλογων αποχρώσεων εσωτερικό.
Η Volvo σχεδιάζει το λανσάρισμα ακόμα περισσότερων EV, μέχρι να αλλάξει σε πλήρως ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία το 2030. Παρόλα αυτά φαίνεται πως έχει πολύ δρόμο εμπορικά μπροστά της, δεδομένου ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αντιπροσωπεύουν μόνο το 16% του συνολικού όγκου πωλήσεων το 2023 – αλλά αντιστοιχούν σε αύξηση 70% συγκριτικά με το 2022. Ένα 2023 που ήταν χρονιά-ρεκόρ πέρυσι, καθώς οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 708.716 αυτοκίνητα, εκ των οποίων 113.419 ήταν EV.