Το νέο VW ID.7 βάζει στο στόχαστρο το Tesla Model 3

H VW αποκάλυψε στο Consumer Electronics Show το πρώτο ηλεκτρικό της σεντάν, που έχει μόνο έναν στόχο: να βγάλει από τη βολή του το Tesla Model 3. Το νέο ID.7 κάνει ντεμπούτο στο Λας Βέγκας και θέλει να τινάξει την μπάνκα για τη γερμανική εταιρία, προτάσσοντας μια σειρά από πλεονεκτήματα.

Στο σχεδιαστικό σκέλος δεν μπορούμε να δούμε πολλά, καθώς το έντονο καμουφλάζ καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του αμαξώματος (μέχρι και τα πίσω παράθυρα). Παρόλα αυτά, είναι εμφανής ο συσχετισμός με το πρωτότυπο ID. Aero που εμφανίστηκε το περασμένο καλοκαίρι. Για την ακρίβεια, με εξαίρεση τη μικρότερη διάσταση των τροχών, το ID.7 αναμένεται σχεδόν ταυτόσημο με το Aero. Το καμουφλάζ χρησιμοποιεί το εφέ της ηλεκτροφωτοαύγειας, όπου η φωτεινότητα του χρώματος αλλάζει όταν διαρρέεται από ρεύμα, και εμπνέεται από το σχήμα των QR codes.

Οι Γερμανοί χρειάστηκαν 40 στρώματα βαφής για να δημιουργήσουν το φαντασμαγορικό αποτέλεσμα που βλέπουμε, επιτρέποντας σε 22 διαφορετικά σημεία του αμαξώματος να φωτίζονται κατά βούληση. Το χρώμα μάλιστα συνδέεται με το ηχοσύστημα, ακολουθώντας τους ρυθμούς της μουσικής σαν φωτορυθμικό!

Το εσωτερικό, αντίθετα, δεν έχει το παραμικρό καμουφλάζ. Όλα στη φόρα, με την οθόνη των 15 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων να μονοπωλεί τα βλέμματα, την πολύ μικρή οθόνη για τον πίνακα οργάνων να ξενίζει ελαφρώς και το head up display επαυξημένης πραγματικότητας να κερδίζει τις εντυπώσεις. Highlight συνιστά το σύστημα Smart Air Vents, που σύμφωνα με τη VW αναγνωρίζει τον οδηγό από το κλειδί και ψύχει ή θερμαίνει το εσωτερικό πριν μπει στο αυτοκίνητο. Ο κλιματισμός μπορεί να διανείμει αυτόματα τον αέρα στην καμπίνα ή να κατευθύνει τη ροή προς το σώμα των επιβατών, με κάθε έναν να έχει τη δυνατότητα ατομικής ρύθμισης μέσω του infotainment ή φωνητικών εντολών.

 

Το ID.7 βασίζεται στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα MEB+, που προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερους ρυθμούς φόρτισης από την MEB. Το Βόλφσμπουργκ δεν ανακοινώνει ακόμη λεπτομερείς προδιαγραφές, ωστόσο αναμένεται ότι θα προσφέρεται σε μονό και διπλό ηλεκτροκινητήρα, με τη μεγάλη μπαταρία στο δάπεδο. Οι Γερμανοί περιγράφουν το μοντέλο ως «αποδοτικό ηλεκτρικό σεντάν με μεγάλη αυτονομία», η οποία στη μέγιστη τιμή της ανέρχεται στα 700 χλμ. Η VW αποκάλυψε επίσης το μεταξόνιο του ID.7, που φτάνει στα 2.969 χλστ. και ξεπερνά τόσο του Tesla Model 3 (κατά 94 χλστ.) όσο και του Hyundai Ioniq 6 (κατά 20 χλστ.) – των δυο κυριότερων ανταγωνιστών του, κοινώς. Είναι, δε, χαρακτηριστικό πως ξεπερνά κατά 165 ολόκληρα χλστ. το μεταξόνιο του Passat, δείγμα του πόση σημασία έδειξαν οι μηχανικοί στην ευρυχωρία της καμπίνας.

Η πρεμιέρα του ID.7  έχει προγραμματιστεί για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, με την παραγωγή να ξεκινά λίγο νωρίτερα στο εργοστάσιο του Έμντεν, μαζί με το ID.4. Το ηλεκτρικό σεντάν θα είναι το έκτο μοντέλο στη σειρά ID και ένα από τα 10 νέα EV που θα κυκλοφορήσει η VW μέχρι το 2026.

Get it on Google Play Download on the App Store