Η Volkswagen αποκάλυψε πριν από λίγα λεπτά τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά ID. Buzz και ID. Buzz Cargo, ένα ολοκληρωμένο Minibus και ένα απόλυτα πρακτικό Van αντίστοιχα, προσεγγίζοντας με ένα μοναδικό τρόπο την αειφορία στην αυτοκίνηση. Τα δύο οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) του Volkswagen Group και μεταφέρουν τη σχεδίαση ενός από τα μεγαλύτερα icons του αυτοκινήτου – του θρυλικού T1, του αρχέτυπου Microbus – στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. To ID. Buzz κατασκευάζεται και φτάνει στον κάτοχό του με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα – το πρώτο στην αυτοκινητοβιομηχανία για γκάμα MPV και Van. Ένα υψηλό ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών και η μη χρήση δέρματος στο εσωτερικό, ολοκληρώνουν τη στρατηγική αειφορίας των Volkswagen και Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα, όπως αυτή εκφράζεται στα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo.
Τα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo θα κυκλοφορήσουν στις ευρωπαϊκές χώρες το φθινόπωρο, με τις προπωλήσεις να ξεκινούν ήδη από τον Μάιο. Οι ευρωπαϊκές εκδόσεις θα λανσαριστούν με μπαταρία 77 kWh (net, ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο 82 kWh) η οποία παρέχει ρεύμα σε έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW (204 PS), που βρίσκεται και δίνει κίνηση στον πίσω άξονα. Η ισχύς φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είναι 11 kW. Μέσω μιας υποδοχής βύσματος CCS, σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) η ισχύς φόρτισης φτάνει έως και 170 kW. Όταν φορτίζεται με αυτόν τον τρόπο, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας αυξάνεται από 5 σε 80% σε περίπου 30΄.
Το σύγχρονο T1
Οι σχεδιαστές έχουν δημιουργήσει έναν άμεσο σύνδεσμο με το αυθεντικό κλασικό όχημα. Στο T1 o οδηγός σχεδόν κάθεται πάνω από τον μπροστινό άξονα – δεν υπάρχει μπροστινός πρόβολος. Παρέχοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας, το ID. Buzz έχει κοντούς προβόλους. Σε απόλυτα νούμερα, το συνολικό μήκος των 4.712 χλστ. συνοδεύεται από ένα πολύ μεγάλο μεταξόνιο 2.988 χλστ. Η φιλοσοφία form-follows-function, δηλαδή το design ακολουθεί τη λειτουργικότητα, που χαρακτήρισε στο μέγιστο την περίπτωση του T1, του πρώτου Bulli, ισχύει και για τον σχεδιασμό του ID. Buzz. Οι καθαρές φόρμες συνοδεύονται από εξαιρετική αεροδυναμική: το ID. Buzz έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,285, το ID. Buzz Cargo 0,29, για χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και μεγαλύτερη αυτονομία.
Μοντέρνο εσωτερικό με φιλοσοφία ανοιχτού χώρου
Οι οδηγοί και οι επιβάτες του ID. Buzz βιώνουν τη νέα αίσθηση Bulli σε ένα εσωτερικό που έχει σχεδιαστεί με τη φιλοσοφία του ανοιχτού χώρου (open space). Και τα δύο ID. Buzz προσφέρουν πράγματι εξαιρετικά μεγάλους χώρους, σε compact διαστάσεις. Στη φιλική ατμόσφαιρα της πενταθέσιας έκδοσης MPV, ισάριθμα άτομα έχουν άφθονο χώρο για ταξίδια και αντίστοιχα για τις αποσκευές τους (χωρητικότητα έως 1.121 λίτρα). Εάν η δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί, ο χώρος φόρτωσης αυξάνεται στα 2.205 λίτρα. Μεσοπρόθεσμα, θα ακολουθήσει επίσης 6θέσια και 7θέσια διαμόρφωση με μεγαλύτερο μεταξόνιο. Τρεις θέσεις μπροστά (εναλλακτικά δύο) και ένα σταθερό χώρισμα για τον 3,9 κ.μ. χώρο αποσκευών είναι, εν τω μεταξύ, διακριτικά χαρακτηριστικά της διαμόρφωσης του ID. Buzz Cargo. Το Van μηδενικών εκπομπών ρύπων μπορεί να μεταφέρει δύο ευρωπαλέτες στο πίσω μέρος.
Ο ηλεκτρικός μετασχηματισμός του Volkswagen Group – η MEB είναι η βάση
Με τα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo το Volkswagen Group επιταχύνει τον μετασχηματισμό του σε ηγετική δύναμη στην ηλεκτροκίνηση. Σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB). Σήμερα, το 30% όλων των ηλεκτρικών οχημάτων του Group βασίζονται στην MEB. Μέχρι το 2025, έχει θα είναι πάνω από 80%. Για την Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα το αμιγώς ηλεκτρικό ID. Buzz είναι ένα σημαντικό δομικό στοιχείο προκειμένου να μειώνεται συνεχώς το αποτύπωμα άνθρακα ολόκληρης της γκάμας.
Made in Germany
Τα νέα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo παράγονται από την Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα στο κεντρικό της εργοστάσιο στο Αννόβερο – όπως και το Multivan με plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Από το 2022, το Volkswagen Group έχει ξεκινήσει εκεί την παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Τα δύο νέα μοντέλα κατασκευάζονται με ένα επίπεδο αυτοματισμού έως και 90%.
Ο πρόδρομος του ID. Buzz έκανε το ντεμπούτο του πριν από 50 χρόνια
Το ID. Buzz δεν είναι το πρώτο Bulli με ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα. Πριν από 50 χρόνια στην Εμπορική Έκθεση του Ανόβερου, η Volkswagen είχε παρουσιάσει ένα T2 που κινούνταν από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος. Η μέγιστη αυτονομία των 85 χιλιομέτρων έδειξε ωστόσο, εκείνη την εποχή, ότι η τεχνολογία μπαταριών απείχε ακόμη πολύ από το να είναι κατάλληλη για πρακτική χρήση. Αλλά ακόμα και τότε, το 1972, είχε γεννηθεί το όνειρο, ενός αμιγώς ηλεκτρικού Bulli. Αυτό το όνειρο γίνεται σήμερα πραγματικότητα.