Το Volkswagen Bora μπορεί να το θυμάστε ως ένα μικρομεσαίο σεντάν που πωλούνταν στην Ελλάδα, κάπου στα τέλη του 90 μέχρι τα μέσα της πρώτης δεκαετίας του 2000. Ουσιαστικά αποτελούσε το Jetta, όπως κυκλοφορούσε σε πολλές αγορές του κόσμου, με το όνομα Bora να υιοθετείται στην χώρα μας και στις τριγύρω περιοχές λόγω του συνονόματου ανέμου που πνέει. Πρακτικά αποτελούσε την σεντάν εκδοχή του Golf ΜΚΙV, με την παραγωγή του να ολοκληρώνεται στα τέλη του 2005 λόγω της χλιαρής εμπορικής του πορείας.
Δείτε ακόμα: Προ των πυλών το νέο μικρό SUV της VW (+video)
Βέβαια το τέλος του ίσως να ήταν αναπόφευκτο ούτως ή άλλως, καθώς η στροφή του αγοραστικού κοινού στα SUV και crossover έχει οδηγήσει ολόκληρη την κατηγορία των σεντάν σχεδόν στον αφανισμό. Ως «τελευταίο οχυρό» ορθώνεται η κινεζική αγορά, η οποία έχει βρει στις «κούρσες» ό,τι και εμείς πριν 2 δεκαετίες: ένα είδος αυτοκινήτου που αποπνέει κύρος, καθώς παραπέμπει νοητά στις ακριβές λιμουζίνες. Το Bora, λοιπόν, συνεχίζει αγέρωχο στην Κίνα (όπως και πολλά τετράθυρα που έχουν εξαφανιστεί από την Ευρώπη) και πλέον βασίζεται στο Polo, αντί για το Golf. Η πλατφόρμα MQB είναι κοινή, όπως και το σύνολο των μηχανικών μερών. Την κίνηση αναλαμβάνουν οι 1.4 TSI και 1.5 TSI σε αποδόσεις από 122 μέχρι 150 ίππων, ενώ διατίθεται και το 7αρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρικά VW Made in China
Οι διαστάσεις του ακροβατούν μεταξύ μικρομεσαίας και μεσαίας κατηγορίας, καθιστώντας το Bora την σύγχρονη μετενσάρκωση της 1ης γενιάς Skoda Octavia. Το μήκος του ανέρχεται στα 4,66 μέτρα και το πλάτος του στα 1,82 μέτρα, με το ενδεχόμενο επιμηκυμένης έκδοσης (οι εκδόσεις με μακρύ μεταξόνιο έχουν μεγάλη ζήτηση στην Κίνα) να μην αποκλείεται. To αυτοκίνητο αποτελεί προϊόν της κοινοπραξίας FAW-Volkswagen και η τιμή του ανέρχεται στις 112.800 γουάν – ή 14.125 ευρώ.