Το Tiguan μετράει σχεδόν 7 χρόνια εμπορικής πορείας, μέσα από τα οποία έχει αναδειχτεί σε ένα από τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα της Ευρώπης. Προκειμένου να συνεχίσει στο μονοπάτι της επιτυχίας, η VW ετοιμάζεται για τη δεύτερη γενιά του best seller της. Μια εκτέλεση που, όπως βλέπουμε -και παρά το έντονο καμουφλάζ-, παίρνει πολλές σχεδιαστικές ιδέες από το ID.4.
Πρώτο και καλύτερο το εμπρός μέρος, με τα φανάρια (HD Matrix προαιρετικά, φωτίζοντας μέχρι στα 500 μέτρα), τη φωτιζόμενη λωρίδα που τα ενώνει και το σχήμα του προφυλακτήρα να παραπέμπουν στο ηλεκτρικό C-SUV του Βόλφσμπουργκ. Ο προφυλακτήρας εδώ βέβαια έχει εισαγωγές, αλλά η ομοιότητα στις γραμμές δεν κρύβεται. Το ίδιο ισχύει για εκείνες (τις γραμμές) του αμαξώματος, που αφήνουν το γωνιώδες μοτίβο του σημερινού Tiguan για τις καμπύλες και τον αεροδυναμισμό. Αλλαγές έχουμε και στις διαστάσεις, με το επερχόμενο Tiguan να είναι 32 χλστ. μακρύτερο και να φτάνει αισίως τα 4.551 χλστ. σε μήκος. Ελάχιστη αύξηση παρουσιάζει το ύψος, με 5 χλστ. επιπλέον (1.640 χλστ.), ενώ πλάτος και μεταξόνιο μεταφέρονται αυτούσια από το τρέχον μοντέλο (1.939 χλστ. και 2.681 χλστ. αντίστοιχα).
Η επιμηκυσμένη έκδοση Allspace ακόμα δεν είναι σίγουρο αν θα δει δεύτερη γενιά, καθώς πληροφορίες αναφέρουν πως η VW προτιμά να την αντικαταστήσει με ένα νέο crossover. Το κινεζικό Tayron είναι ο βασικός υποψήφιος, εννοείται με τις απαραίτητες τροποποιήσεις για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Συγκεκριμένα, λέγεται ότι θα μοιράζεται πλατφόρμα και μηχανικά μέρη με το επίσης επικείμενο Skoda Kodiaq 2ης γενιάς.
Επιστρέφουμε στο νέο Tiguan και περνάμε στο εσωτερικό, όπου η VW δεσμεύεται για ακόμα καλύτερους χώρους και αυξημένη πρακτικότητα. Οδηγός-συνοδηγός έχουν στη διάθεσή τους 9 χλστ. έξτρα αέρα για το κεφάλι, την ώρα που οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν 10 χλστ. επιπλέον στην ίδια μέτρηση. Ακόμα πιο ωφελημένο το πορτμπαγκάζ, που κερδίζει 33 λίτρα και φτάνει πλέον τα 648 λίτρα. Φωτογραφίες από την καμπίνα δεν μας δίνουν οι Γερμανοί, αλλά αναφέρουν πως η οθόνη αφής στην κορυφή του ταμπλό μετράει 12,9 ίντσες στη βασική και 15 ίντσες στις πλουσιότερες εκδόσεις, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να φτάνει τις 10,25 ίντσες και να συνοδεύεται από head-up display, που καταλαμβάνει ολόκληρη τη βάση του παρμπρίζ.
Στα μηχανικά μέρη συναντάμε την πλατφόρμα MQB Evo και πληροφορίες μόνο για τα plug-in υβριδικά σύνολα. Το Tiguan eHybrid θα ποικίλει από τα 204 στα 270 άλογα, με τη μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία να ανέρχεται στα 120 χιλιόμετρα. Οι Γερμανοί ωστόσο επιβεβαιώνουν πως θα προσφέρονται κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, οπότε οι TSI και TDI δεδομένα θα συνεχίσουν για ακόμα μια γενιά. Περισσότερες λεπτομέρειες θα μαθαίνουμε όσο περνάει το καλοκαίρι, μέσα στο οποίο αναμένουμε το ντεμπούτο του Tiguan MK2.