Πέρασαν κιόλας 4 χρόνια από την παρουσίαση του πρωτοτύπου ID. Buzz, που μας έδειχνε την ηλεκτρική ματιά της VW στο Minibus. Σήμερα η οικογένεια ID. αριθμεί 4 μέλη (ID.3, ID.4, ID.4 GTX και ID.5 GTX), ωστόσο ηλεκτρικό βανάκι δεν έχει. Το AD Concept ουσιαστικά προετοιμάζει το έδαφος για αυτό.
Το αυτοκίνητο μπορεί να καλύπτεται από καμουφλάζ, όμως είναι τόσο ήπιο ώστε οι γραμμές του αμαξώματος πρακτικά βρίσκονται σε κοινή θέα. Η μαύρη ταινία που βλέπουμε στα εμπρός φανάρια, επίσης δεν κάνει πολλά στο «κάλυψη-απόκρυψη». Στην ουσία, δηλαδή, το AD Concept μας δείχνει το ID. Buzz παραγωγής. Με κάποιες τεχνολογικές διαφοροποιήσεις…
Το «AD» μεταφράζεται σε «Autonomous Drive», παραπέμποντάς μας στην αυτόνομη οδήγηση. Η τεχνολογία της Argo AI (εταιρία λογισμικών από την Πενσυλβάνια) επιτρέπει στο γερμανικό van δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, κάτι που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται εμπλοκή από οδηγό. Το μεγάλο LIDAR στην οροφή παρέχει περιμετρική σάρωση και συνεργάζεται με 6 μικρότερα LIDAR, 11 ραντάρ, κάμερες, ακόμα και μικρόφωνα! Το ID. Buzz AD αναγνωρίζει οχήματα, διάφορα αντικείμενα, πεζούς, ποδηλάτες και οτιδήποτε υπάρχει πέριξ του, σε απόσταση 400 μέτρων. Κατ’ αυτό τον τρόπο υπολογίζει το πώς πρέπει να κινείται, ρυθμίζοντας αυτόματα την ταχύτητα, στρίβοντας και φρενάροντας κατά το δοκούν.
Το ID. Buzz παραγωγής θα βασίζεται στην εγνωσμένης αξίας πλατφόρμα MEB, που αποτελεί τον θεμέλιο λίθο όλων των VW ID. H κατασκευή του θα γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρίας, στο Ανόβερο, και φημολογείται πως θα διατίθεται σε δυο εκδόσεις: μια με μονό ηλεκτροκινητήρα, πίσω κίνηση και 204 ίππους, και την κορυφαία με διπλό ηλεκτρικό μοτέρ (ένα εμπρός, ένα πίσω), τετρακίνηση και κοντά στους 300 ίππους. Όλα αυτά, προς το 2023.