Είναι κοινώς αποδεκτό, πως η Hyundai έχει κάνει τεράστια άλματα προόδου την τελευταία δεκαετία και πλέον προσφέρει άκρως ανταγωνιστικά αυτοκίνητα, που κοιτούν κατάματα πολύ γνωστά και παλαιότερα ονόματα της αυτοκίνησης. Ο κορεατικός κολοσσός προσφέρει στην αγορά μοντέλα ποιοτικά κι αξιόπιστα, που διαθέτουν πλέον κι ένα πολύ όμορφο και δυναμικό design. Σε συνδυασμό με την υψηλή τεχνολογία σε κινητήρες και συστήματα υποβοήθησης, τα μοντέλα της Hyundai έχουν ανεβάσει ψηλά τον πήχη.
Ας δούμε αναλυτικά παρακάτω ποια νέα μοντέλα έχει παρουσιάσει τους τελευταίους μήνες και προορίζονται και για τις αγορές της Ευρώπης:
Δείτε ακόμα: Ποιες πρωτιές είχε το Hyundai Excel; (+videos)
Προ μερικών μηνών η Hyundai παρουσίασε κι επίσημα την 3η γενιά του i20, το οποίο αποκτά εντελώς νέα εμφάνιση, πλήρως αναβαθμισμένες τεχνολογίες και για πρώτη φορά υβριδική έκδοση. Βλέπετε το i20 είναι από τα best sellers της γκάμας της Hyundai και οι ιθύνοντες της εταιρείας έδωσαν ιδιαίτερη σημασία και προσοχή στη νέα του γενιά. Το νέο i20 υιοθετεί την τελευταία σχεδιαστική ταυτότητα της κορεατικής φίρμας (Sensuous Sportiness), όντας αρκετά πιο δυναμικό από το προκάτοχό του, όντας παράλληλα κι αισθητά μεγαλύτερο.
Δείτε ακόμα: Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS ή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Εξίσου προσεγμένο με το εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου είναι και το εσωτερικό του. Αυτό που προσέχει κανείς στην καμπίνα του νέου i20 είναι το ενιαίο οπτικά σύνολο που δημιουργείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών και από την ελεύθερη οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Εδώ η διαγώνιος κυμαίνεται από 8,0 έως και 10,25 ίντσες.
Σε ότι αφορά την κινητήρια γκάμα, βασικός κινητήρας είναι ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 1.2 MPI των 84 ίππων και 118 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 13,1 δλ. Στη συνέχεια έχουμε τον τρικύλινδρο τούρμπο 1.0 T-GDi των 100 ίππων και 175 Nm ροπής, συνδυαζόμενος είτε με 6άρι χειροκίνητο, είτε με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Στην πρώτη περίπτωση το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,4 δλ., ενώ με το 7άρι DCT 1 δλ. αργότερα. Το μεγάλο νέο όμως είναι η προσθήκη ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 48 Volt, το οποίο συνδράμει προαιρετικά τον 100άρη 1.0 T-GDI και υποχρεωτικά την κορυφαία έκδοση των 120 ίππων, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 10,2 δλ. με το χειροκίνητο και 10,3 δλ. με το διπλού συμπλέκτη. Στην κορυφή της γκάμας και για πρώτη φορά θα δούμε το i20 N, που βρίσκεται σε φάση δοκιμών.
Δείτε ακόμα: Πως πάει το Hyundai i30 N στα 272 χλμ./ώρα; (+video)
Το ανανεωμένο Hyundai i30 ξεχωρίζει με την φρέσκια και δυναμική του εμφάνιση, με τον νέο κινητήρα 1.5 λίτρων, τα εξηλεκτρισμένα σύνολα βενζίνης και diesel, αλλά και το hi-tech εσωτερικό με δύο οθόνες έως 10,25 ιντσών και το βελτιωμένο σύστημα infotainment.
Εξωτερικά, το φρέσκο i30 Hyundai διαθέτει ένα νέο παρουσιαστικό χάρη στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, την καμπυλωτή πλέον μάσκα, αλλά και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Όμως η μεγαλύτερη προσοχή μας πρέπει να δοθεί στα μηχανικά σύνολα, όπου εκεί συναντάμε σημαντικές αλλαγές.
Διαβάστε επίσης: Θα ταράξει τα νερά το pickup Hyundai Santa Cruz
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή τα πράγματα. Η γκάμα κινητήρων ξεκινά με το νέο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 DPi, με ισχύ 110 ίππων και 144 Nm ροπής, συνεχίζεται με τον 3κύλινδρο 1.0 T-GDI με τους 120 ίππους και τα 172 Nm ροπής. Η γκάμα του πετρελαίου περιλαμβάνει τον 1.6 diesel κινητήρα με ισχύ 115 ίππων, ενώ όλα τα μοτέρ συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Το μεγάλο νέο όμως είναι πως όλοι οι κινητήρες είναι διαθέσιμοι με ήπια υβριδική τεχνολογία (48V Mild Hybrid), με σκοπό την μείωση της κατανάλωσης βενζίνης, αλλά και των ρύπων. Αυτές οι εκδόσεις θα προσφέρονται με το νέο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων Inteligent Manual Transmission (iMT) το οποίο αποσυνδέει τον κινητήρα από την υπόλοιπη μετάδοση επιτρέποντας ελεύθερη κύλιση (είτε αυτός σβήνει είτε παραμένει σε λειτουργία), αλλά και με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Δείτε ακόμα: Θα αγοράζατε Hyundai Elantra με 13.390 ευρώ;
Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό ασφαλείας, αυτός είναι πλούσιος και τεχνολογικά προηγμένος, όπου χάρη στο Hyundai SmartSense, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με δυνατότητα αναγνώρισης πεζού και λειτουργία σε χαμηλές και υψηλές ταχύτητες, το σύστημα High Beam Assist για αυτόματη εναλλαγή μεταξύ υψηλής και χαμηλής σκάλας παρέχοντας βέλτιστο φωτισμό στο δρόμο, το σύστημα Lane Keeping Assist και τα συστήματα απόσπασης προσοχής οδηγού και περιοριστή ταχύτητας.
Hyundai Kona Electric
H Hyundai εδώ και λίγο καιρό λανσάρισε στην ελληνική αγορά το πολύ ενδιαφέρον Kona Hybrid, ενώ προσεχώς θα δούμε και το αμιγώς ηλεκτρικό Kona Electric. Το εν λόγω μοντέλο θα προσφέρεται με δύο μπαταρίες 39,2 και 64 kWh, με την αυτονομία να αγγίζει τα 289 και 449 χλμ. αντίστοιχα. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος με 136 ή 204 ίππους και με 395 Nm ροπής, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 και 7,9 δλ. αντίστοιχα και τελική ταχύτητα 155 χλμ./ώρα και 167 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση ρεύματος κυμαίνεται μεταξύ 15,0-15,4 kWh, ενώ σε ταχυφορτιστή χρειάζεται 54 λεπτά για να φτάσει στο 80% της φόρτισης.
Το νέο Hyundai Santa Fe, μπαίνει αισίως στην 5η του γενιά, η οποία είναι κι η πλέον εντυπωσιακότερη από όσες έχουμε δει μέχρι στιγμής, με πολλά νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως η νέα ευρεία παραλληλόγραμμη μάσκα και τα φώτα ημέρας LED που σχηματίζουν ένα «Τ» και προσδίδουν στο νέο Santa Fe ένα τολμηρό χαρακτήρα. Τεράστιες αλλαγές έχουν συντελεστεί και στην καμπίνα του 7θέσιου κορεάτικου SUV, μιας και τα πάντα είναι αλλαγμένα. Η κεντρική κονσόλα φέρει νέα σχεδίαση και φιλοξενεί μια νέα οθόνη αφής 10,25 ιντσών και συνδυάζεται με το νέο σύστημα πολυμέσων, ενώ ψηφιακή υπόσταση έχει αποκτήσει κι ο πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών.
Δείτε ακόμα: Nissan Juke 1.0 DIG-T vs Hyundai Kona 1.0 T-GDi
Το νέο Santa Fe είναι το πρώτο Hyundai στην Ευρώπη και το πρώτο SUV της φίρμας παγκοσμίως, που βασίζεται στο τρίτης γενιάς πάτωμα της κορεατικής εταιρίας και είναι το ίδιο με αυτό του νέου Sonata. Μπορεί τα στελέχη της μάρκας να μην έδωσαν πληροφορίες σχετικά με την κινητήρια γκάμα του Santa Fe, όμως το μεγάλο νέο είναι πως θα υπάρχει σίγουρα plug – in υβριδική έκδοση. Επίσης είναι εξαιρετικά πιθανό να μοιράζεται κάποια από τα μοτέρ του Sonata. Όπερ μεθερμηνευόμενων εστί, τον ατμοσφαιρικό 2.4 λίτρων 184 ίππων, τον 2λιτρο τούρμπο T-GDI των 245 ίππων και τον Smartstream G2.0 GDi HEV, που συνδυάζει έναν 2.0 λτ. ατμοσφαιρικό κινητήρα 150 ίππων και 188 Nm ροπής κι έναν ηλεκτροκινητήρα 52 ίππων με 205 Nm ροπής.
Δείτε ακόμα: Νέο Hyundai i10 με χώρους και οικονομία στο ζενίθ!