Η τέταρτη γενιά του εμβληματικού supermini είναι πλέον πραγματικότητα. Το ολοκαίνουριο Suzuki Swift έρχεται να συνεχίσει το υπερ-επιτυχημένο και πολυβραβευμένο έργο των προκατόχων του, που αριθμούν πάνω από 9 εκατομμύρια πωλήσεις από το 2004 (πρώτη φορά που κυκλοφόρησε σε όλο τον κόσμο ως «Swift») σε 169 χώρες – και εννοείται, μέσα σε αυτές η Ελλάδα.
Εμφανισιακά βλέπουμε ότι ακολουθείται η οδός της εξέλιξης, αντί της επανάστασης. Τα ανασχεδιασμένα φανάρια και η νέα, μικρότερη μάσκα τραβούν τα βλέμματα εμπρός, όπως και η μετακόμιση του σήματος από τη γρίλια στον προφυλακτήρα. Το καπό εμφανίζεται πιο στρογγυλεμένο, ενώ η γραμμή που ξεκινά από τα εμπρός φτερά φτάνει μέχρι το τέλος, πίσω. Εκεί όπου τα φανάρια διαφοροποιούνται ακόμα περισσότερο σε σχέση με του σημερινού Swift, συγκριτικά με το τι συμβαίνει στα εμπρός. Η εμφανέστερη διαφορά στο προφίλ πάντως, εντοπίζεται επί των πίσω θυρών. Εκεί οι κρυφές χειρολαβές στο πλαίσιο της πόρτας αποχωρούν, για να αναλάβουν κλασικές πάνω στο πάνελ, ενώ έχουμε και 3 νέα χρώματα (Frontier Blue Pearl, Cool Yellow, Burning Red) να ντύνουν το αμάξωμα.
Όσο φρεσκαρισμένο παρουσιάζεται οπτικά, τόσο απαράλλαχτο μένει σε διαστάσεις. Οι Ιάπωνες πάνε κόντρα στη διαχρονική τακτική των σουπερμίνι, που τα θέλει να παίρνουν μπόι με κάθε νέα γενιά, καταφέρνοντας να κρατήσουν το Swift MK6 σε πανομοιότυπα επίπεδα με του MK5. Για την ακρίβεια, δε, το καινούργιο είναι ελαφρώς μικρότερο! Το Swift Concept φτάνει τα 3.860 χλστ. μήκους, την ώρα που το σημερινό Swift βρίσκεται στα 3.890 χλστ. Κατά συνέπεια η κορυφαία ευελιξία του τρέχοντος μοντέλου παραμένει, σε μια κατηγορία που οι περισσότεροι εκπρόσωποι πια ξεπερνούν τα 4 μέτρα. Ανάλογη μείωση παρατηρούμε στο πλάτος των 1.695 χλστ. (-40 χλστ.) και το ύψος (1.500 χλστ. από 1.520), ενώ το μεταξόνιο μένει σταθερό στα 2.450 χλστ.
Στο εσωτερικό συναντάμε πολύ εκτενέστερες διαφοροποιήσεις, καθώς ολόκληρο το ταμπλό αλλάζει -κι όχι μόνο αυτό, αλλά παίρνει κλίση προς τον οδηγό! Οι στρογγυλοί αεραγωγοί δίνουν τη σκυτάλη σε οριζόντιους, με μια ευμεγέθη οθόνη αφής 9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων Suzuki Connect από πάνω. Η διάταξη θυμίζει αρκετά εκείνη του S-Cross, αναβαθμίζοντας ολιστικά το διάκοσμο της καμπίνας. Αναβάθμιση συναντάμε και στα συστήματα ασφαλείας, με την παρουσία συνολικά 9 διαφορετικών τεχνολογιών στο πλευρό του οδηγού: αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, αποφυγή αλλαγής λωρίδας, ενεργό cruise control, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, αναγνώριση τυφλού σημείου, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας και κλήσεις έκτακτης ανάγκης.
Κάτω από το καπό αναλαμβάνει ένας νέος 1.200άρης mild hybrid 12V τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας, με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και παροχή ροπής από τις χαμηλές στροφές για αμεσότερη απόκριση και συνολικά καλύτερη απόδοση. Ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας σε ρόλο μίζας-γεννήτριας, όπως σε όλα τα ήπια υβριδικά της Suzuki, συνδράμει το έργο του Z12E και προαιρετικά συνεργάζεται με το σύστημα τετρακίνησης AllGrip Auto, που ενεργοποιείται μόλις εντoπίσει απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς. Ένα 5άρι χειροκίνητο και ένα CVT κιβώτιο φροντίζουν για τη μετάδοση της ισχύος, δίχως ακόμα να ανακοινώνονται τεχνικά χαρακτηριστικά.
Το ολοκαίνουριο Swift αναμένεται στην ελληνική αγορά το Μάρτιο του 2024, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμο για προ-παραγγελία.