Το σημερινό Outback παρουσιάστηκε πριν δυο χρόνια, όμως μόλις τώρα πήρε η Subaru την απόφαση να το φέρει στην Ευρώπη. Κι αυτό, με 80 άλογα λιγότερα.
Σε μια προσπάθεια ανάκαμψης από το καταστροφικό -κατά δήλωση των ίδιων- 2020, οι Ιάπωνες λανσάρουν την crossover εκδοχή του Legacy (κι ας λέγεται πια μόνο Outback) στη Γηραιά Ήπειρο. Εμφανισιακά, ευρωπαϊκό και αμερικανικό είναι πανομοιότυπα. Το ίδιο ισχύει και στο εσωτερικό, όπου δεσπόζει η οθόνη αφής των 11,6 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό και τα ποιοτικά υλικά, ενώ δεν λείπουν οι δερμάτινες επενδύσεις.
Κάτω από αμάξωμα και καμπίνα, συναντάμε την πλατφόρμα Subaru Global Platform. Η στρεπτική ακαμψία είναι αυξημένη κατά 70% σε πλαίσιο και εμπρός ανάρτηση, ενώ στο πίσω υποπλαίσιο η βελτίωση συγκριτικά με το προηγούμενο Outback φτάνει το 100%! Σε συνδυασμό με τις ενισχυμένες αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω) και το χαμηλότερο κέντρο βάρους, το νέο crossover της Subaru υπόσχεται πολύ πιο ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, δίχως να παραλείπει τους τομείς της άνεσης και των εκτός δρόμου διαδρομών. Εκεί που η ευρωπαϊκή έκδοση αδικείται κατάφωρα σε σχέση με αυτή της αντίπερα όχθης του Ατλαντικού, είναι στο μέτωπο του γκαζιού.
Οι Αμερικανοί απολαμβάνουν το προνόμιο ενός υπερτροφοδοτούμενου boxer 2.4 λίτρων, με απόδοση 260 ίππων και 376 Nm, που χαρίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δλ. και τελική άνω των 235 χλμ./ώρα. Εναλλακτικά, υπάρχει η ατμοσφαιρική επιλογή ενός 2.5άρη κινητήρα, στα 180 άλογα και 235 Nm, που επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 8,3 δλ. και φτάνει μέχρι τα 210 χλμ./ώρα. Στην Ευρώπη, ωστόσο, το Outback θα έρθει με μία και μόνο έκδοση. Και αυτή δεν είναι η «καλή».
Προκειμένου να αντεπεξέλθει στις εδώ νόρμες εκπομπών ρύπων, το Outback αναγκάζεται να αφήσει στις Η.Π.Α το τούρμπο και μαζί, 80 ίππους. Οι Ιάπωνες δηλώνουν πως το κιβώτιο CVT Lineartronic είναι αναθεωρημένο, με την κλιμάκωση των 8 σχέσεων που προσομοιώνει να πυκνώνει για την Ευρώπη. Την απώλεια 80 ίππων και 141 Nm ροπής πάντως, σίγουρα δεν μπορεί να την καλύψει. Τουλάχιστον ο ατμοσφαιρικός 2.5 καταναλώνει λιγότερο από τον 2.4 τούρμπο (8,1 αντί 9,0 λίτρων/100 χλμ.).