Ενα κόνσεπτ, το Renault Scenic Vision, παρουσίασε η γαλλική εταιρεία. Πρόκειται για ένα τολμηρό υδρογονοηλεκτρικό αυτοκίνητο που, όπως φαίνεται, μας αποκαλύπτει ένα μεγάλο SUV που θα αναβιώσει το Scenic το 2024.
Το Scenic συστήθηκε ως πολυμορφικό μοντέλο για πρώτη φορά το 1991 και σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία. Οι πωλήσεις, ωστόσο, έπεσαν καθώς τα MPV έδωσαν τη θέση τους στα SUV που ήρθαν με φόρα και έμειναν. Το Scenic, όμως, κάνει το μεγάλο comeback, ακολουθεί τα σημεία των καιρών, επιστρέφει σαν ένα μεγάλο ηλεκτρικό SUV που στην EV γκάμα της Renault θα βρίσκεται πάνω από το Megane E-Tech και αποτελεί φυσικό επακόλουθο της εταιρικής στρατηγικής για αναβίωση και ταυτόχρονα εξηλεκτρισμό θρυλικών μοντέλων της φίρμας όπως (πλην του Megane) τα 5 και 4 με τις ονομασίες 5 hatch και 4ever, αντίστοιχα.
Το νέο Scenic θα κυκλοφορήσει το 2024, ηλεκτρικό, αλλά και με κινητήρα υδρογόνου, με τη Renault να θεωρεί ότι το υδρογόνο θα υιοθετηθεί σε μεγαλύτερη έκταση μετά το 2030, ειδικά για χρήση σε ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.
Με μήκος 4,49 μέτρα, πλάτος 1,90 μ. και ύψος 1,59 μ., το Scenic Vision είναι 28 ολόκληρα εκατοστά μακρύτερο, 12 εκ. φαρδύτερο και 8,5 εκ. ψηλότερο από το Renault Megane E-Tech. Το μεταξόνιό του είναι επίσης 135 χιλιοστά μεγαλύτερο.
Στο μπροστινό μέρος, το πρωτότυπο διαθέτει μια σειρά από φωτεινά σώματα, με ένα ζευγάρι λεπτούς προβολείς να πλαισιώνουν το φωτιζόμενο λογότυπο της Renault. Φώτα, επίσης, «κάθονται» κάτω από τους προβολείς, ενώ η μάσκα του είναι εντυπωσιακή περιλαμβάνοντας το γνωστό λογότυπο-διαμάντι της εταιρείας.
Ο επικεφαλής σχεδιασμού της φίρμας, Gilles Vidal, είπε ότι στο μέλλον τα φωτεινά «διαμάντια» της φίρμας θα χρησιμοποιηθούν σε όλη τη γκάμα με διαφορετικούς τρόπους κάθε φορά. Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι ο εξωτερικός σχεδιασμός είναι 90% έτοιμος για το αυτοκίνητο παραγωγής το 2024, με συμβατικές πόρτες όμως και όχι σαν εκείνες που απεικονίζονται στα φουτουριστικά σχέδια.
Αναφορικά με την κίνηση του Scenic, το οποίο θα μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το Nissan Ariya, το ηλεκτρικό-υβριδικό σύστημα κίνησης υδρογόνου χρησιμοποιεί μια μικρότερη μπαταρία 40 kWh από το Megane EV, σε συνδυασμό με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου 15 kW και ηλεκτροκινητήρα 160 kW. Η Renault λέει ότι με αυτόν τον τρόπο θα αυξηθεί η αυτονομία και ο οδηγός θα έχει περισσότερα χιλιόμετρα στη διάθεσή του με μία φόρτιση. Για την ακρίβεια, οι Γάλλοι κάνουν λόγο για 800 χιλιόμετρα αυτονομίας, μια απόσταση δηλαδή, όπως τονίζουν, από το Παρίσι έως τη Μασσαλία.
Eνα άλλο ξεχωριστό στοιχείο του πρωτότυπου, είναι το ότι έχει κατασκευαστεί από 95% ανακυκλώσιμα υλικά, συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας. Για παράδειγμα, πάτωμα και καθίσματα είναι κατασκευασμένα από 100% πλαστικό που ανακυκλώνεται.
Στο εσωτερικό, υπάρχει άφθονη τεχνολογία, με μια σειρά συστημάτων να έχουν στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας του οδηγού. Για καλύτερη ορατότητα, το concept διαθέτει μια μεγάλη διάφανη οθόνη που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό. Εμφανίζει τι είναι μπροστά από το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας κάμερες στο μπροστινό μέρος, κάτι που η Renault λέει ότι αυξάνει το οπτικό πεδίο του οδηγού κατά 24%.
Συνεχίζοντας στο θέμα της ασφάλειας, η Renault πρόσθεσε το σύστημα «Safety Coach», που αναλύει τη συμπεριφορά του οδηγού. Αποτελούμενο από τρία στοιχεία, Safety Score, Safety Coach και Safe Guardian, οι Γάλλοι υποστηρίζουν ότι το σύστημα θα εξασφαλίσει επιπλέον ασφάλεια.
Το Safety Score αναλύει το στυλ οδήγησης του οδηγού, όπως η επιτάχυνση, η ομαλότητα, η ταχύτητα και δίνει εξατομικευμένες συμβουλές για το πώς να βελτιωθεί. Το Safety Coach διαφέρει, αναλύοντας το περιβάλλον του οδηγού και χρησιμοποιεί δεδομένα από τους οδηγούς και το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου, για να τους ενημερώσει για τους κινδύνους που εντοπίζονται στη διαδρομή τους.
Η εταιρεία λέει ότι το Safety Coach θα βοηθήσει στη μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων -συμπεριλαμβανομένων των θανατηφόρων- κατά 30%! Το τελευταίο μέρος του συστήματος είναι το Safety Guardian, το οποίο σε περίπτωση πραγματικού κινδύνου, μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, εάν ο τροχός δεν είναι υπό έλεγχο για μεγάλο χρονικό διάστημα, το σύστημα μπορεί να επέμβει και να επιβραδύνει το όχημα!
Στο κέντρο του ταμπλό δίπλα στο τιμόνι υπάρχουν πολλές οθόνες, καθεμία από τις οποίες έχει διαφορετική λειτουργία. Προστέθηκε επίσης η αναγνώριση προσώπου για να επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόζουν το εσωτερικό στις δικές τους ανάγκες.