Η εκστρατεία των teasers και των φωτογραφιών με καμουφλαρισμένα αυτοκίνητα έφτασε στο τέλος της. H 9η γενιά του δημοφιλέστερου μεσαίου (30+ εκατομμύρια πωλήσεις) είναι επίσημα εδώ, για πρώτη φορά στα 50 χρόνια του VW Passat αποκλειστικά με station wagon αμάξωμα, αλλά και πιο premium από ποτέ.
Το νέο Passat ξεχωρίζει καταρχάς για το εμφανέστατα πιο δυναμικό παρουσιαστικό, που αντλεί επιρροές από τα ηλεκτρικά ID.5 και ID.7, αλλά και το Arteon Shooting Brake. Η κλίση της οροφής στο τελείωμα, φερ’ ειπείν, θέλει να μιμηθεί την αντίστοιχη του Shooting Brake. Τα αμυγδαλωτά φανάρια εμπρός (προαιρετικά τεχνολογίας IQ. LIGHT LED matrix, που φωτίζουν έως τα 500 μέτρα) αντίθετα, παίρνουν ιδέες από εκείνα του ID.7 την ώρα που πίσω, η ενιαία γραμμή φωτιστικών σωμάτων μοιάζει με του ID.5 (και του ID.7). H ταυτόχρονη παρουσία χρωμίου στην εισαγωγή του προφυλακτήρα, τις ζάντες (17-19 ίντσες) και το περίγραμμα των παραθύρων αναβαθμίζουν τις εκφάνσεις πολυτέλειας στο παρουσιαστικό, χαρίζοντας την πιο upper class εικόνα που έχουμε δει σε Passat μέχρι σήμερα.
Πρωτόγνωρες για τα δεδομένα του μοντέλου εμφανίζονται και οι διαστάσεις. Το αποκλειστικά station wagon Passat 9ης γενιάς είναι 14 ολόκληρα εκατοστά (144 χλστ. για την ακρίβεια) πιο μακρύ από το απερχόμενο Variant, τοποθετώντας το μήκος για πρώτη φορά πάνω από τα 4,9 μέτρα (4.917 χλστ.). Μικρότερη η αύξηση στο πλάτος (+20 χλστ., 1.852 χλστ.), λίγο χαμηλότερο το ύψος (-10 χλστ., 1.506 χλστ.), αρκετά μεγαλύτερο το μεταξόνιο (+50 χλστ., 2.841 χλστ.).
Τεράστιες οι αλλαγές και στο εσωτερικό, όπου κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, που ξεκινάει από τις 12,9 ίντσες και φτάνει μέχρι τις 15 ίντσες (αναλόγως έκδοσης). Κάτω από αυτή δεν λείπουν τα κουμπιά αφής για τη ρύθμιση του ήχου και τον κλιματισμό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μετράει 10,25 ίντσες και διαθέτει head-up display, ωστόσο μεγάλος πρωταγωνιστής δεν παύουν να είναι οι χώροι. Πέντε επιπλέον εκατοστά για τα πόδια τους απολαμβάνουν οι πίσω, την ώρα που το πορτμπαγκάζ σημειώνει αύξηση 40 λίτρων (σε σχέση με το σημερινό Passat Variant) και φτάνει συνολικά τα 690, τα οποία ανέρχονται έως 1.920 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Στο μέτωπο των κινητήρων τώρα, η εξελιγμένη εκδοχή της πλατφόρμας MQB (MQB Evo) προσφέρει επιλογές για κάθε γούστο. Στη βάση της γκάμας συναντάμε τον ήπια υβριδικό 1.5 eTSI των 150 ίππων, στη συνέχεια τον 2.0 TSI των 204 ίππων και στην κορυφή την έκδοση των 265 ίππων, η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης. Οι φαν του ντίζελ μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών εκδόσεων του 2.0 TDI, σε απόδοση 122, 150 και 190 ίππων (μόνο τετρακίνητη η τελευταία). Όποιο μοτέρ και να φοράει το νέο Passat πάντως, με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη το συνδυάζει.
Μοναδικές εξαιρέσεις το plug-in υβριδικό σύνολο eHybrid, που προσφέρεται σε δυο εκδόσεις ισχύος. Στη βασική ο 1.5 TSI και ο ηλεκτροκινητήρας παράγουν συνολικά 204 ίππους ενώ στην κορυφαία 272, με τη δύναμη να περνάει στους τροχούς μέσω 6τάχυτου DSG. Αμφότερα τα eHybrid χρησιμοποιούν μπαταρία 19,7 kWh και μπορούν να ταξιδέψουν μόνο με το ρεύμα έως 100 χιλιόμετρα. Με τη μπαταρία και το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων γεμάτα, οι Γερμανοί δηλώνουν πως η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 1.000 χλμ. Η φόρτιση υποστηρίζει παροχή 50 kW, αναπληρώνοντας από 10 στο 80% εντός μόλις 25 λεπτών.