Τα teasers και οι φωτογραφίες με καμουφλάζ πέρασαν, το εκ βάθρων αναβαθμισμένο νέο VW Amarok ήρθε! Οι Γερμανοί παρουσίασαν τη δεύτερη γενιά του pick up τους, που υπόσχεται να είναι ακόμα πιο premium και τεχνολογικά προηγμένο όχι μόνο σε σχέση με πριν, αλλά και συγκριτικά με τον ανταγωνισμό.
Σχεδιαστικά ακολουθεί το δρόμο της εξέλιξης, διατηρώντας τις βασικές γραμμές του προκατόχου και εμφανιζόμενο φρεσκαρισμένο στα φωτιστικά σώματα (ιδίως τα πίσω), τη μάσκα και τους προφυλακτήρες. Από πλευράς διαστάσεων, όμως, το Amarok MK2 έχει πάρει τα πάνω του. Το μήκος του εμφανίζεται αυξημένο κατά 96 χλστ. σε σχέση με το σημερινό μοντέλο, φτάνοντας τα 5.350 χλστ. Ακόμα μεγαλύτερη η αύξηση στο μεταξόνιο, που ορίζεται στα +125 χλστ. και τα 3.220 χλστ. εν συνόλω για την διπλοκάμπινη έκδοση. Το ύψος δεν απέχει ιδιαίτερα, καθώς πήρε μόλις 2 χλστ. (1.880 χλστ.), ενώ το πλάτος είναι το μοναδικό που εμφανίζει μείωση (-34 χλστ., 1.910 χλστ. στο σύνολο).
Οι Γερμανοί αναφέρουν επίσης πως το νέο Amarok έχει μικρότερους προβόλους εμπρός-πίσω, για την περαιτέρω βελτίωση των γωνιών προσέγγισης-αναχώρησης και ακόμα μεγαλύτερη ευχέρεια στο off roading. Το ίδιο ισχύει για τη σημαντικότατη αύξηση στο μέγιστο βάθος υδάτινου περάσματος, που εκτοξεύθηκε από τα 500 χλστ. στα 800! Στην Ευρώπη υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ πίσω κίνησης και σε όλους τους τροχούς, με το δεύτερο σκέλος να επαφίεται δυο διαφορετικών συστημάτων τετρακίνησης (κατ’ επιλογή και μόνιμη). Σε άλλες αγορές, αντίθετα, το σύστημα 4Motion είναι η μοναδική διαθέσιμη επιλογή.
Ανάλογη πρόοδος σημειώνεται στις πρακτικές δυνατότητες. Η καρότσα του διπλοκάμπινου Amarok μπορεί πλέον να «σηκώσει» μέχρι 1.200 κιλά, την ώρα που το μέγιστο βάρος ρυμούλκησης ανέρχεται στους 3,5 τόνους. Ακόμα και η οροφή μπορεί να αντέξει μέχρι 350 κιλά (για τυχόν τοποθέτηση σκηνής)! Στα τεχνικά χαρακτηριστικά αποσαφηνίζεται πως μιλάμε για το double cab, αλλά η VW αναφέρει πως αργότερα θα κυκλοφορήσει και μονοκάμπινη έκδοση.
Στο εσωτερικό συναντάμε ακόμα πιο premium προσέγγιση, με εξοπλιστικά στοιχεία πρωτόγνωρα για pick up. Πέντε διαφορετικές εκδόσεις θα διατίθενται (Base, Life, Style, Panamericana και Aventura), με τις δυο τελευταίες να είναι οι πιο πλούσιες. Η Aventura προσανατολίζεται περισσότερο για χρήση εντός δρόμου (το μπλε αυτοκίνητο στις φωτογραφίες), με την περιπετειώδη Panamericana να δίνει έμφαση πέρα από την άσφαλτο. Στις κορυφαίες εκδόσεις, το νέο Amarok θα διαθέτει πάνω από 30 διαφορετικά συστήματα υποβοήθησης, μαζί με Matrix LED φωτιστικά σώματα και ηχοσύστημα της Harman Kardon, μεταξύ άλλων. Το σύστημα πολυμέσων θα βασίζεται στο SYNC4 της Ford, με δυο επιλογές για την οθόνη αφής (10,1 ή 12 ίντσες) και ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών, ενώ οι τροχοί θα έχουν διάμετρο από 17 έως 21 ίντσες.
Στο μέτωπο των κινητήρων, συναντάμε 4 διαφορετικές προτάσεις στους ντίζελ και 1 -αλλά ισχυρότερη όλων- στη βενζίνη. Ο 2.0 TDI διατίθεται (αναλόγως αγοράς) σε εκδόσεις 150, 170 ή 209 (στη bi-turbo εκδοχή) ίππων, με την κορυφή του πετρελαίου να ανήκει στον 3.0 V6 TDI των 241 ή 250 ίππων (πάλι ανάλογα τη χώρα). Η κορυφή ολόκληρης της γκάμας, ωστόσο, φέρει την υπογραφή του 2.3 EcoBoost της Ford (από κοινού με το νέο Ranger η εξέλιξη του Amarok), με απόδοση εδώ 302 ίππων! Οι ντίζελ των 150 και 170 ίππων προσφέρονται είτε με 6άρι μηχανικό, είτε με το 10άρι αυτόματο του «Μπλε Οβάλ». Από τα 200 άλογα και πάνω, αντίθετα, η μετάδοση εναπόκειται αποκλειστικά στο αυτόματο κιβώτιο.