Οι φήμες για το νέο Mazda6 κυκλοφορούν εδώ και πολύ καιρό. Το ολοκαίνουργιο EZ-6 που μόλις παρουσιάστηκε στην Κίνα, είναι σαν να μας δείχνει πώς θα είναι η τρίτη γενιά του ιαπωνικού μεσαίου.
Το EZ-6 δεν είναι πρωτότυπο, αλλά κανονικότατο αυτοκίνητο παραγωγή. Η σχεδίαση ακολουθεί την τεχνοτροπία «Soul of Motion (ψυχή της κίνησης)» και χαρακτηρίζεται από τις αιχμηρές γραμμές, τα λεπτά φωτιστικά σώματα και την τολμηρή μάσκα, όπου το περίγραμμα και το σήμα είναι φωτιζόμενα. Το μήκος φτάνει τα 4.921 χλστ., το πλάτος τα 1.890 χλστ., το ύψος τα 1.485 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.900 χλστ., ξεπερνώντας σε όλες τις διαστάσεις το σημερινό 6 (4.895 χλστ. μήκος, 1.840 χλστ. πλάτος, 1.450 χλστ. ύψος, 2.830 χλστ. μεταξόνιο).
Εσωτερικά δύσκολα θα το παρομοιάσεις με κάποιο μοντέλο της Mazda, καθώς η πληθωρική οθόνη αφής των 14,6 ιντσών δεν έχει καμία σχέση με τα μινιμαλιστικά μόνιτορ που μας έχει συνηθίσει η φίρμα από τη Χιροσίμα. Δίπλα της ένα ψηφιακό καντράν 10,2 ιντσών εντείνει την αίσθηση ψηφιακότητας, την ώρα που το flat bottomed τιμόνι κάνει το ίδιο για τις σπορ εκφάνσεις. Οι δερμάτινες επενδύσεις καλύπτουν τη συντριπτική επιφάνεια της καμπίνας, έχοντας και μια πανοραμική ηλιοροφή να προσθέτει premium πόντους στο διάκοσμο.
Όσοι υποψιάζονται ότι το EZ-6 δεν είναι ακριβώς Mazda, θα δικαιωθούν ακούγοντας πως βασίζεται στο Deepal SL03. Το νέο μεσαίο της Mazda έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Changan, δανειζόμενο την πλατφόρμα και τα μηχανικά μέρη του SL03. Όπως εκείνο προσφέρεται σε plug-in υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, δίχως η Mazda να ανακοινώνει τεχνικά χαρακτηριστικά πέραν της αυτονομίας (600 χλμ. το ηλεκτρικό, πάνω από 1.000 χλμ. το PHEV, πάντα στον κινεζικό κύκλο CLTC). Αν πάρουμε το Deepal ως οδηγό, το EZ-6 θα προσφέρεται με μπαταρίες 58,9 kWh και 66,8 kWh, που τροφοδοτούν έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα 215 ίππων/320 Nm και 255 ίππων/320 Nm, με την ισχυρότερη εκδοχή να αφορά την κορυφαία έκδοση. Τι σχέση έχουν όλα αυτά με το επόμενο 6άρι;
Κατά πάσα πιθανότητα η σχεδίαση θα πάρει πολλά στοιχεία από το κινεζικό EZ-6, ενώ δεν αποκλείεται να συμβεί το αντίστοιχο με την πλατφόρμα (κατόπιν των απαραίτητων μετατροπών για τις ανάγκες της Ευρώπης και της Αμερικής). Εντός του 2025 το περιμένουμε, οπότε περιμένουμε.