Το ID.3 μετρά 4 χρόνια στην αγορά, οπότε η VW έκρινε πως ήρθε η ώρα για ένα φρεσκάρισμα. Μια ανανέωση που περιλαμβάνει τόσο το εξωτερικό, όσο και την καμπίνα επιβατών.
Εμφανισιακά, το γερμανικό ηλεκτρικό υιοθετεί νέο προφυλακτήρα μπροστά, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα κλαπέτα στην εισαγωγή που ανοιγοκλείνουν κατά το δοκούν, συν πιο έντονα ακροπτερύγια. Συνδυασμός που χαρίζει τόσο κομψότητα, όσο και πιο σπορ χροιά συγκριτικά με πριν. Νέο είναι και το καπό, το οποίο φαίνεται μακρύτερο από πριν λόγω της απουσίας της μαύρης λωρίδας χαμηλά. Στο προφίλ συναντάμε ελαφρώς διαφορετικά σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου, ενώ ίδια συνθήκη χαρακτηρίζει τα πίσω φωτιστικά σώματα. Νέο, τέλος, είναι και το χρυσαφί χρώμα των φωτογραφιών, ονόματι Dark Olivine Green.
Οι διαστάσεις παραμένουν πανομοιότυπες με πριν, πλην ύψους. Εκεί διαφοροποιείται ελάχιστα το νέο ID.3, όντας 6 χλστ. χαμηλότερο (1.562 από 1.568 χλστ.). Μήκος (4.261 χλστ.), πλάτος (1.809 χλστ.) και μεταξόνιο (2.770 χλστ.) συνεχίζουν αμετάβλητα.
Στο εσωτερικό μπορεί εκ πρώτης όψεως να μην φαίνονται διαφορές, όμως η VW δηλώνει πως άκουσε τα παράπονα των πελατών και τοποθέτησε μαλακότερο υλικό στο ταμπλό, αναβάθμισε το διάκοσμο με ποιοτικότερες επενδύσεις -χαρακτηριστικές οι Artvelours Eco μικροΐνες σε καθίσματα και πόρτες, υλικό κατά 71% προϊόν ανακύκλωσης- και έδωσε μεγαλύτερη επιφάνεια στα υποβραχιόνια των θυρών, όλα σημεία κριτικής στο απερχόμενο ID.3. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 5,3 ιντσών και η οθόνη αφής των 12 ιντσών, αντίθετα, συγκαταλέγονταν στα δυνατά σημεία του μοντέλου, οπότε συνεχίζουν κανονικά. Νέο είναι το προαιρετικό head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, με οδηγίες για το σύστημα πλοήγησης που φαίνονται να απεικονίζονται 10 μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο, διευκολύνοντας το έργο του οδηγού. Όμορφη πινελιά και το «ID.3» ανάμεσα στους ανασχεδιασμένους κεντρικούς αεραγωγούς.
Στο μέτωπο της τεχνολογίας συναντάμε την καθιερωμένη «ομπρέλα» συστημάτων (ενεργό cruise control, διατήρηση λωρίδας, αυτόματα φρένα κλπ), συν την τεχνολογία vehicle-to-everything (V2X), που επιτρέπει την επικοινωνία του ID.3 με άλλα οχήματα και υποδομές σε απόσταση έως 800 μέτρων. Κατ’ αυτό τον τρόπο, αποστέλλονται ειδοποιήσεις για τυχόν κινδύνους άμεσα, ώστε να προετοιμάζονται οι οδηγοί αρκετά πριν φτάσουν στο σημείο.
Στα μηχανικά μέρη συναντάμε τον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων και 310 Nm στο πίσω μέρος, που αντλεί ενέργεια από μπαταρίες 58 ή 77 kWh. Η πρώτη δίνει στο ID.3 Pro αυτονομία έως 426 χλμ., ενώ η δεύτερη επιτρέπει στο ID.3 Pro S να ταξιδέψει έως και 546 χλμ. με μία φόρτιση. Όταν έρθει η ώρα αυτής (της φόρτισης δηλαδή), το ID.3 Pro μπορεί να φτάσει από 5 έως 80% σε 35 λεπτά με χρήση ταχυφορτιστή 120 kW, ενώ το ID.3 Pro S μπορεί να φορτίσει με ισχύ έως 170 kW φορτίζοντας από το 5 στο 80% εντός 30 λεπτών. Από επιδόσεις τώρα, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,3 δλ. για το ID.3 Pro και σε 7,9 δλ. για το -βαρύτερο ελέω μεγαλύτερης μπαταρίας- ID.3 Pro S, με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα και στα δύο.