To νέο Audi A4 έχει κυκλοφορήσει πολύ σε renderings και κατασκοπευτικές φωτογραφίες, όμως τώρα ήρθε η ώρα να το δούμε κανονικά. Δίχως καμουφλάζ, δίχως ψηφιακές επεμβάσεις, όπως θα βγαίνει από το Ίνγκολσταντ. Με μια μικρή διαφορά: δεν λέγεται πλέον A4!
To νέο μεσαίο σεντάν/station wagon παίρνει την ονομασία A5, καθώς τα δυο κουπέ (το κανονικό και το τετράθυρο Sportback) καταργούνται. Στο εμφανισιακό σκέλος τα πιο σημαντικά σχεδιαστικά στοιχεία του εντοπίζονται στον προφυλακτήρα, τη μάσκα, τις εισαγωγές αέρα, αλλά και τα φωτιστικά σώματα. Τόσο αυτά όσο και η διαρρύθμιση του εμπρός προφυλακτήρα εμφανίζονται πολύ πιο επιθετικά και σπορ σε σχέση με το σημερινό A4, ενώ ο ίδιος χαρακτηρισμός συνοδεύει το πίσω μέρος, με τα εντυπωσιακά LED και τη λωρίδα που τα ενώνει. Η πόρτα του πορτμπαγκάζ και τα αεροδυναμικά του στοιχεία (στο πλάι του παρμπρίζ και το σπόιλερ) εντείνουν το δυναμισμό, όπως και ο διαχύτης στον προφυλακτήρα με τις δυο παραλληλόγραμμες (τετραπλές στο S5) απολήξεις της εξάτμισης.
Στο εσωτερικό διακρίνουμε ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές, με μια φαντασμαγορική διαρρύθμιση 4 οθονών (3 ψηλά στο ταμπλό -11,9 ίντσες ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, 14,5″ το infotainment, 10,9″ η προαιρετική του συνοδηγού- + 1 για τον κλιματισμό, στην κεντρική κονσόλα) παρμένη από τις ναυαρχίδες της Audi (A8 και Q8). Τα υλικά εξυπακούεται είναι κορυφαίου επιπέδου, ενώ και ο εξοπλισμός χαρακτηρίζεται από την υπερ-πληρότητα (τα πάντα στάνταρ σε θέμα ADAS και πολλά στοιχεία πολυτέλειας).
Στο τεχνικό κομμάτι, τώρα, έχουμε τα μεγαλύτερα νέα. Τα νέα A5 βασίζονται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα Premium Platform Combustion, που θα δώσει αρκετά μοντέλα της Audi με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Για το εκ βάθρων ανανεωμένο μεσαίο του Ίνγκολσταντ, έχουμε 4 μοτέρ: 3 βενζίνης και 1 ντίζελ. Η γκάμα ανοίγει με τον 2.0λιτρο TFSI στα 150 άλογα (μέση κατανάλωση 6,6-7,6 λίτρα/100 χλμ., 150-173 γρ. CO2/χλμ.), συνεχίζει με το ίδιο σύνολο στους 204 ίππους (6,6-7,9 λίτρα/100 χλμ., 152-179 γρ. CO2/χλμ.) και κορυφαίνεται με τον 3.0 V6 TFSI του S5, στα 367 άλογα (7,4-7,9 λίτρα/100 χλμ., 167-180 γρ. CO2/χλμ.). Μοναδική πετρελαιοκίνητη επιλογή, ο 2.0 TDI των 204 ίππων και 400 Nm στις 1.750-3.250 σ.α.λ. (4,7-5,6 λίτρα/100 χλμ., 124-147 γρ. CO2/χλμ.). Όλοι οι κινητήρες συνεργάζονται αποκλειστικά με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt (με έως 24 ίππους ηλεκτρική συνδρομή στο θερμικό μοτέρ), ενώ όλοι πλην 2.0 TFSI 150 ίππων προσφέρονται με σύστημα τετρακίνησης quattro.
Η νέα οικογένεια των A5 θα είναι διαθέσιμη στη Γερμανία στα τέλη Ιουλίου, με τιμή εκκίνησης τις 45.200 ευρώ.