Η Dodge έκανε τα επίσημα αποκαλυπτήρια του αυτοκινήτου που φημολογείτο εδώ και μήνες πως ετοίμαζε. Ενός C-SUV που θα τονώσει τις πωλήσεις, βασιζόμενο στην Alfa Romeo Tonale. Προς έκπληξη όλων, όμως, το «θυγατρικό» Hornet είναι ισχυρότερο!
Το όνομα «Hornet» συγκαταλέγεται στα παλαιότερα της αυτοκίνησης, κυκλοφορώντας από το 1950! Σε αυτό το διάστημα έχει περάσει από πολλές εταιρίες, συμπεριλαμβανομένων των Hudson, AMC (American Motor Company) και Chrysler, πριν το αποκτήσει η Dodge για το ομώνυμο πρωτότυπο του 2006.
Στην παραγωγή δεν πέρασε αυτούσιο, αλλά ενέπνευσε σχεδιαστικά το Nitro. Πλέον ήρθε η ώρα για το επίσημο λανσάρισμα του Hornet, 16 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση με τα σήματα της Dodge. Σε εντελώς διαφορετική μορφή και με έντονο το ιταλικό στοιχείο, όμως αναμφίβολα πρόκειται για ένα από τα πιο δυναμικά μικρομεσαία SUVs που μπορεί να αποκτήσει κάποιος. Η εμφάνιση του Αμερικανού αδερφού της Tonale χαρακτηρίζεται από επιθετικότητα, εκπεφρασμένη μέσα από τη μεγάλη τραπεζοειδή του προφυλακτήρα, την παραλληλόγραμμη μάσκα, τα νέα φωτιστικά σώματα και το μυώδες καπό, που φιλοξενεί διπλούς αεραγωγούς.
Στα φτερά δεσπόζει η σφήκα, ενώ το προφίλ χαρακτηρίζεται από τις όμορφες ζάντες που φτάνουν μέχρι τις 20 ίντσες (17 και 18 στάνταρ, στις δυο εκδόσεις). Πίσω συναντάμε ενιαία LED για τα φωτιστικά σώματα, που οδηγούν στο σήμα του μοντέλου (τις δυο διαγώνιες γραμμές, που συναντάμε και στη μάσκα). Η έκδοση GT είναι πιο διακριτική και δεν έχει εμφανείς τις απολήξεις της εξάτμισης, σε αντίθεση με την κορυφαία R/T που προσφέρει δυο χορταστικές μπούκες.
Στο εσωτερικό συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνη αφής 10,25 ιντσών στην κορυφή του ταμπλό, σε μια διάταξη πανομοιότυπη της Tonale. To σύστημα πολυμέσων Uconnect 5 προσφέρει όλες τις λειτουργίες συνδεσιμότητας, με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει μέχρι ηχοσύστημα 14 ηχείων της Harman-Kardon απόδοσης 465 Watt. Στην καμπίνα γενικά Hornet και Tonale μοιάζουν πολύ μεταξύ τους, προειδοποιώντας για τα τεκταινόμενα στα μηχανικά μέρη.
Το νέο Dodge βασίζεται στην Alfa Romeo, οπότε οι Αμερικανοί μπορούν να καυχιούνται για κορυφαία στρεπτική ακαμψία στην κατηγορία και ιδανική κατανομή βάρους. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά φρόντισαν να προικίσουν το μοντέλο τους με περισσότερη δύναμη! Καταρχάς, εδώ δεν έχουμε εκδόσεις με 130 ή 160 άλογα. Το βασικό Hornet είναι το GT, που διαθέτει 270 ίππους και 400 Nm από τον 2.0λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο (δεν διατίθεται στην Ευρώπη)! Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, μέσω 9τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ. Μπροστά στο κορυφαίο R/T, ωστόσο, ωχριά ελαφρώς.
Το κορυφαίο Hornet χρησιμοποιεί το plug-in υβριδικό σύνολο του 1.300άρη τούρμπο με τον ηλεκτροκινητήρα των 122 ίππων στον πίσω άξονα, που στην Tonale παράγει συνδυαστικά 275 ίππους. Για το R/T, όμως, η Dodge φρόντισε να «αποστάξει» 10 επιπλέον ίππους, ανεβάζοντας την ισχύ στα 285 άλογα και τα 519 Nm ροπής! Εκτός αυτού, υπάρχει η λειτουργία PowerShot που προσφέρει άλλα 25 άλογα για 15 δλ., προσφέροντας συνολικά 300 ίππους στο δεξί πόδι του οδηγού! Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 6,1 δλ., ενώ η μπαταρία των 15,5 kW υπόσχεται κίνηση μόνο με το ρεύμα για έως 48 χλμ. Το R/T επιπλέον έχει στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της Koni και φρένα της Brembo, ενώ με το προαιρετικό Track Pack οι δαγκάνες βάφονται κόκκινες και η διάσταση των τροχών αυξάνεται στις 20 ίντσες (από 18).