Λίγες μόνο μέρες μετά τη διαρροή των φωτογραφιών, έχουμε το επίσημο ντεμπούτο της πιο σκληροπυρηνικής BMW M3 CS, η οποία ταυτόχρονα είναι και η ισχυρότερη M3 όλων των εποχών.
H κορυφαία G80 εμφανίζεται σαν τετράθυρος μιμητής του Hulk, φορώντας ένα φανταχτερό ανοιχτό πράσινο χρώμα που «βγάζει μάτι». Τα ανθρακονήματα στην οροφή, το καπό και τα αεροδυναμικά βοηθήματα, οι μαύρες λωρίδες στο καπό που ακολουθούν τα κάθετα «νεφρά», οι ζάντες (19 ιντσών μπροστά, 20 πίσω) και τα κίτρινα LED ημέρας, όλα, μοιάζουν παρμένα από τη M4 CSL. Το ίδιο ισχύει για μείωση του βάρους, η οποία μπορεί μεν να μην είναι στα επίπεδα της CSL, αλλά φέρνει τη CS σημαντικά χαμηλότερα από την Competition.
Τα ανθρακονημάτινα μπάκετ στο εσωτερικό συνεισφέρουν σε αυτή την κατεύθυνση, όπου γενικότερα τα ανθρακονήματα και η alcantara καλύπτουν τα πάντα. Το νέο τιμόνι και ο συνδυασμός μαύρου-κόκκινου στις επενδύσεις διαφοροποιούν πλήρως την καμπίνα της CS, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο απόλυτος πρωταγωνιστής είναι το δίδυμο της Recaro για οδηγό-συνοδηγό.
H παρουσία ανθρακονημάτων σε καπό, οροφή, καλύμματα καθρεπτών, αεροδυναμικά βοηθήματα (splitter, διαχύτη, spoiler, ποδιές), καθίσματα και πολλαπλή εισαγωγής, μαζί με τη νέα εξάτμιση τιτανίου, μειώνουν το βάρος κατά 34 κιλά και διαμορφώνουν τη ζυγαριά για τη CS στα 1.776 κιλά. Το σύστημα τετρακίνησης, η διατήρηση των πίσω καθισμάτων και η κανονική πόρτα του πορτμπαγκάζ την κρατάει 125 κιλά μακριά από τη M4 CSL (1.651), αλλά κάνει τη δουλειά για τα δεδομένα της M3. Εξάλλου φροντίζει για αυτό ο κινητήρας, που είναι κοινός με τη νέα Coupe Sport Leichtbau.
Ο 3.0λιτρος εν σειρά εξακύλινδρος twinturbo εξοπλίζεται με αναθεωρημένο λογισμικό, το οποίο σε συνδυασμό με τη νέα εξάτμιση/πολλαπλή εισαγωγής αυξάνει την απόδοση κατά 40 ίππους. Η M3 CS διαθέτει 550 ίππους και 649 Nm -όσα και η M4 CSL- αλλά λόγω τετρακίνησης, είναι σημαντικά ταχύτερη στο 0-100 χλμ./ώρα από εκείνη. Ενώ η M4 CSL θέλει 3,6 δλ., η M3 CS καλύπτει το «100άρι» σε μόλις 3,2 δλ.! Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά λίγο χαμηλότερα (303 αντί 307 χλμ./ώρα) και λογικά η κορυφαία M4 θα είναι ταχύτερη σε πίστα, αλλά σε κόντρες η M3 CS έχει το πλεονέκτημα.