Το Land Rover Defender 130 επιστρέφει, καθίζει μέχρι 8 άτομα και γίνεται το πιο ικανό αυτοκίνητο παραγωγής εκτός δρόμου που μπορεί να φιλοξενήσει τόσους επιβάτες.
Τα έξτρα 340 χλστ. στο αμάξωμα είναι ο βασικός υπαίτιος για αυτό το ανδραγάθημα, καθώς πάνε όλα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και καθιστούν εφικτή την τοποθέτηση τρίτης σειράς καθισμάτων. Το μήκος ανέρχεται πλέον στα 5.358 χλστ., την ώρα που το μεταξόνιο παραμένει στα 3.022 χλστ. του 110. Κάτι που σημαίνει πως όλη η επιπλέον λαμαρίνα αφορά το χώρο πίσω από την 5θέσια διάταξη, δίνοντας σε μέχρι 3 επιβάτες τη δυνατότητα να καθίσουν πίσω από τη μεσαία σειρά καθισμάτων – και αρκετά άνετα μάλιστα.
Σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιείται η τρίτη σειρά, ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στο «μεταγωγικό» νούμερο των 1.232 λίτρων. Ακόμα και με όλες τις θέσεις όρθιες το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 389 λίτρα. Αν, δε, καταστεί ανάγκη για μετακόμιση, τότε ρίχνεις όλα τα καθίσματα πλην οδηγού-συνοδηγού κι έχεις στη διάθεσή σου 2.291 επίπεδα και πλήρως αξιοποιήσιμα λίτρα. Η προσοχή στη λεπτομέρεια φτάνει σε τέτοιο βαθμό, ώστε τα καθίσματα της τρίτης σειράς είναι θερμαινόμενα και διατίθεται μέχρι τετραζωνικός κλιματισμός (οδηγός-συνοδηγός, μεσαία-τρίτη σειρά)!
Το Sedona Red χρώμα είναι αποκλειστικό για το 130, αλλά κάτω από αυτό η κατάσταση είναι κοινή με των Defender 90 και 110. Τρεις κινητήρες αναλαμβάνουν να κινήσουν το μεγάλο SUV, όλοι 3.0λιτροι εξακύλινδροι εν σειρά και με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Στο στρατόπεδο της βενζίνης συναντάμε τα P300 και P400, με απόδοση 300 ίππων/470 Nm ροπής και 400 ίππων/550 Nm αντίστοιχα, με το πρώτο να θέλει 7,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα. Οι λάτρεις του ντίζελ μπορούν να απευθυνθούν στο D300, των 300 ίππων και 650 Nm. Όλα τα Defender 130 συνδυάζονται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση και 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ενώ στάνταρ είναι και η αερανάρτηση.
Οι εκτός δρόμου δυνατότητες παραμένουν σε κορυφαίο επίπεδο, παρά τη σεβαστή αύξηση του μήκους. Οι γωνίες προσέγγισης και ράμπας είναι κοινές με εκείνες των 90/110, σημειώνοντας 38 και 28 μοίρες αντίστοιχα. Μόνο, και απολύτως αναμενόμενα, η γωνία αποχώρησης έχει πληγεί -ελέω τεραστίου πίσω προβόλου- και πλέον περιορίζεται στις 28 μοίρες, από τις 40 των μικρότερων αδερφών. Με απόλυτα κριτήρια, βέβαια, πρόκειται για κορυφαία επίδοση.