Η Lancia αποκάλυψε το πρώτο αυτοκίνητο της νέας εποχής της, το πρωτότυπο Pu+Ra HPE, το οποίο θα αποτελέσει την έμπνευση για τα μελλοντικά μοντέλα της ιταλικής φίρμας, ξεκινώντας από το νέο Ypsilon. Πρόκειται για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με σαφείς σχεδιαστικές αναφορές και από τη θρυλική Lancia Stratos.
Στόχος τα 700+ χιλιόμετρα αυτονομίας
Φυσικά μη φανταστείτε θερμικούς turbo κινητήρες, αφού στόχος της αναγεννημένης Lancia είναι ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία άνω των 700 χιλιομέτρων, φόρτιση σε λιγότερο από 10 λεπτά και κατανάλωση κάτω από 10 kWh/100 χλμ. Το Lancia Pu+Ra HPE είναι το πρώτο αυτοκίνητο εμπνευσμένο από τον κόσμο των επίπλων, χάρη στη συνεργασία με την πολυτελή βιομηχανία επίπλων Cassina, για μια τυπικά ιταλική εμπειρία «οικιακής αίσθησης». Επιπλέον το χάρη στην S.A.L.A, η Lancia θα είναι η πρώτη μάρκα Stellantis που θα υιοθετήσει τις τεχνολογίες Chameleon και TAPE (Tailored Predictive Experience), οι οποίες συγκεντρώνουν τις λειτουργίες ήχου, κλιματισμού και φωτισμού, επιτρέποντας την προσαρμογή του περιβάλλοντος μέσα στο αυτοκίνητο με το πάτημα ενός κουμπιού ή από φωνητικές εντολές.
Σχεδιαστικά στοιχεία από κλασικές Lancia
Το νέο πρωτότυπο Lancia ενσωματώνει πλήρως τις αρχές της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της μάρκας, όπου οι όγκοι των αυτοκινήτων δημιουργούνται από τη διασταύρωση στοιχειωδών και εμβληματικών μορφών όπως ο κύκλος και το τρίγωνο, σε συνδυασμό με λίγες εκλεκτικές λεπτομέρειες. Το «Pu+Ra» αναφέρεται στη νέα, καθαρή και ριζοσπαστική (pure+radical) σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, ενώ το HPE σημαίνει High Performance Electric, για ένα αυτοκίνητο που είναι οικολογικό, συναρπαστικό και εξελιγμένο. Την ίδια στιγμή, το ακρωνύμιο HPE χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1970 για τη Lancia Beta και αντιπροσώπευε το «High Performance Estate», σύμβολο του σπορ και της πρακτικότητας. Άλλα σχεδιαστικά στοιχεία είναι εμπνευσμένα από τις Lancia Aurelia και Flaminia, όπως και από τη Beta HPE της δεκαετίας του ’70.
Εσωτερικό σαν σαλόνι σπιτιού
Το εσωτερικό της Lancia Pu+Ra HPE είναι εμπνευσμένο από την εσωτερική διακόσμηση, την ατμόσφαιρα των σύγχρονων σπιτιών, από ρευστή αρχιτεκτονική με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια σε μια συνολική σύνθεση καθαρών μορφών. Η έμπνευση για το σχεδιασμό των ιταλικών επίπλων είναι εμφανής σε διάφορα σημεία, από το στρογγυλό χαλί και τα μπροστινά καθίσματα που μοιάζουν με πολυθρόνες. Οι καθαρές γεωμετρικές φόρμες εκφράζονται περαιτέρω στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα, που βασίζεται σε ένα ενιαίο κομμάτι στρογγυλού γυαλιού. Επίσης οι περισσότερες επιφάνειες είναι κατασκευασμένες από βιώσιμα υλικά. Βέβαια εδώ που τα λέμε το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου δεν είναι σαλόνι σπιτιού, οπότε η Lancia θα πρέπει να ακολουθήσει και πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά.
Τι θα δούμε στο μέλλον;
Σύμφωνα με τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Stellantis, η Lancia θα λανσάρει το εντελώς νέο Ypsilon το 2024, τόσο σε υβριδική όσο και σε ηλεκτρική έκδοση. Από το 2026 θα κυκλοφορούν μόνο 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα και από το 2028, ταυτόχρονα με την άφιξη της νέας Delta, η μάρκα θα πουλά αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα.