Έπειτα από teaser, renderings, κλοπές και διαρροές, ήρθε η ώρα που όλοι περιμέναμε: το νέο Lancia Ypsilon είναι εδώ! Ένα λανσάρισμα που σηματοδοτεί την αναγέννηση ολόκληρης της θρυλικής φίρμας, η οποία πλέον ατενίζει το μέλλον όχι μόνο με αισιοδοξία, αλλά και με αντικειμενικά χειροπιαστή ανταγωνιστικότητα.
Η τέταρτη γενιά του ιταλικού (και ηρωικού) σουπερμίνι ενστερνίζεται πασιφανώς στοιχεία από το πρωτότυπο Pu+Ra HPE, υιοθετώντας τα φουτουριστικά και πολύ λεπτά LED ημέρας στο εμπρός μέρος σε σχήμα «Τ», με το όνομα της Lancia ακριβώς από πάνω. Οι προβολείς και τα φλας παίρνουν θέση στις άκρες του προφυλακτήρα, ενώ στο προφίλ διακρίνουμε τα προστατευτικά στους θόλους και τις κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών. Εκεί, στις πίσω κολώνες συγκεκριμένα είναι που συναντάμε τα σήματα της εταιρίας, καθώς και στα μετόπισθεν δεσπόζει ολογράφως η υπογραφή των Ιταλών, μαζί με το όνομα του μοντέλου σε μικρότερη (και πιο καλλιγραφική) γραμματοσειρά από κάτω. Τα κυκλικά φανάρια επίσης μεταφέρονται από το Pu+Ra, δίνοντας μια αξιοσέβαστη αύρα από Stratos στο παρουσιαστικό του Ypsilon ΜΚ4.
Στο εσωτερικό συναντάμε ενιαία διάταξη οθονών για πίνακα οργάνων και σύστημα πολυμέσων, στο οποίο ξεχωρίζει η λειτουργία SALA. Καθόλου τυχαίο το όνομα, καθώς σάλα εστί καθιστικό στα ιταλικά. Αυτή την αίσθηση θέλει η Lancia να αποκομίζουν οι επιβάτες από την καμπίνα του νέου Ypsilon, με το Sound Air Light Augmentation να προσφέρει επιλογές για τη ρύθμιση του ήχου, του αέρα και του φωτισμού. Μάλιστα διαθέτει και μια φωτιζόμενη κεφαλή στην κορυφή του ταμπλό, θυμίζοντας το Amazon Echo. Όπως το οικιακό infotainment της Amazon, έτσι και το SALA λειτουργεί πρωτίστως με φωνητικές εντολές, αν και φυσικά υπάρχει οθόνη αφής για την περιήγηση στο μενού. Κάτω από το SALA βλέπουμε ένα μικρό μέρος της, ενώ παράλληλα παρατηρούμε ένα μεγάλο pad στη βάση της κεντρικής κονσόλας, που χρησιμεύει ως αποθηκευτικός χώρος και υποδοχέας smartphone για ασύρματη φόρτιση. Φυσικά δεν γίνεται να μη μας κερδίσουν οι βελούδινες επενδύσεις των καθισμάτων.
Όπως βλέπουμε, ακόμα δεν γίνεται λόγος από τη Lancia για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου ή των οθονών. Η ίδια μυστικότητα διέπει και τα των τεχνικών χαρακτηριστικών, καθώς οι Ιταλοί κρατάνε τα πάντα για την πλήρη πρεμιέρα του Ypsilon, στις 14 Φλεβάρη. Ωστόσο φαίνεται ότι το νέο Ypsilon είναι πολύ μεγαλύτερο σε διαστάσεις. Λογικό, καθότι πατάει στην στην πλατφόρμα CMP, όπως πολλά ακόμα μοντέλα της Stellantis (Jeep Avenger, Fiat 600, Peugeot 208/2008, Opel Corsa/Mokka). Ακριβώς λόγω αυτού περιμένουμε πιθανότατα μοτέρ βενζίνης και ντίζελ, παρέα φυσικά με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Αρκετές πληροφορίες πάντως αναφέρουν πως θα προσφέρεται μόνο ως EV.