Η BYD αναστατώνει τα compact SUV με το νέο Atto 2

BYD το έχει πάρει απόφαση να γίνει η κορυφαία ηλεκτρική μάρκα στον κόσμο για πολύ καιρό, έχοντας ήδη καταφέρει να αναδειχθεί ως η καλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη. Οι Κινέζοι δεν σταματούν τις εμπορικές τους επιθέσεις, λανσάροντας καινούργια μοντέλα διαρκώς στα δημοφιλέστερα segments της αγοράς. Τελευταίο χτύπημα αποτελεί το Atto 2, που μπαίνει στα B-SUV και θέλει να σπείρει πανικό στον ανταγωνισμό με τα προσόντα του.

Ο ενδιάμεσος κρίκος μεταξύ Dolphin και Atto 3 διατίθεται από τις αρχές του έτους στην Κίνα, ως Yuan Up. Πλέον ήρθε η ώρα να φέρει τα κάλλη του και στην Ευρώπη, υιοθετώντας την ονομασία «Atto» και μία μονάδα λιγότερη στο μετρητικό σύστημα, από το 3άρι της BYD. Σε σχέση με εκείνο οι γραμμές στο προφίλ είναι πιο ευθείες, ενώ περισσότερα είναι και τα crossover χαρακτηριστικά (βλέπε προστατευτικά στις πόρτες). Στο πίσω μέρος η εικόνα θυμίζει ελαφρώς GLB, τόσο ως προς τη σχετικά κάθετη κλίση του αμαξώματος όσο και της διαμόρφωσης των φωτιστικών σωμάτων. Γενικότερα, πάντως, το Atto 2 αποπνέει αέρα SUV (αρκούντως σκληροτράχηλου μάλιστα) και δείχνει μεγαλύτερο από όσο είναι (μήκος 4.310 χλστ., πλάτος 1.830 χλστ., ύψος 1.657 χλστ., μεταξόνιο 2.620 χλστ.).

Στο εσωτερικό συναντάμε την καθιερωμένη -για BYD και νέο αυτοκίνητο γενικότερα- διάταξη με οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό (12,8 ιντσών εδώ), αεραγωγούς/χειριστήρια κλιματισμού από κάτω και ψηφιακό πίνακα οργάνων (8,8 ίντσες) δίπλα. Όπως σε όλα τα BYD η οθόνη του infotainment είναι περιστρεφόμενη, ενώ συγκριτικά με το Atto 3 παρατηρούμε ότι λείπουν οι κυματοειδείς γραμμές στο ταμπλό, το σπιράλ σχήμα των αεραγωγών που θυμίζουν βραχιόλια και ο «αεροπορικός» επιλογέα του κιβωτίου. Το Atto 2 εμφανίζεται ξεκάθαρα πιο απλό στην εσωτερική σχεδίαση, αφήνοντας τις ιδιαιτερότητες για το μεγαλύτερο αδελφό. Πέρα από την ευρύχωρη και ηλιόλουστη (ελέω προαιρετικής πανοραμικής ηλιοροφής) καμπίνα των επιβατών, ο χώρος αποσκευών του Atto 2 αριθμεί 400 λίτρα– τιμή υψηλότερη σε σχέση με πολλά συμβατικά μικρομεσαία χάτσμπακ, που μπορεί να  αυξηθεί σε 1.340 λίτρα με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος.

Το Atto 2 βασίζεται στην αρχιτεκτονική e-Platform 3.0, η οποία αποτελεί την καρδιά όλων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας. Το νέο B-SUV είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τύπου Blade Battery και, για πρώτη φορά σε ένα compact μοντέλο της BYD, χρησιμοποιεί τη δομή Cell-to-Body (CTB). Χάρη σε αυτή, η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του οχήματος, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών. Η δομή CTB, η οποία είναι μοναδική για την BYD και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην κατηγορία των compact SUV, προσφέρει βελτιωμένη διάταξη χώρων και εξαιρετικά επίπεδα ακαμψίας.

Την κίνηση του Atto 2 αναλαμβάνει o ηλεκτροκινητήρας των 177 ίππων και 290 Nm του Dolphin, σε συνδυασμό με μπαταρία 45,1 kWh. Η αυτονομία αναφέρεται στα 312 χλμ. σε μεικτό κύκλο, φτάνοντας μέχρι τα 464 χλμ. στην πόλη. Το αναλογικά χαμηλό βάρος των 1.600 κιλών έχει ευεργετικές επιπτώσεις στις επιδόσεις, όπως αποτυπώνουν τα 7,9 δλ. που απαιτούνται για το 0-100 χλμ./ώρα. Τους προσεχείς μήνες αναμένεται η κυκλοφορία μιας επιπλέον έκδοσης, η οποία θα διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία και αυξημένη αυτονομία.

Get it on Google Play Download on the App Store