Οι ριζικές αναδιαρθρώσεις στην Audi συνεχίζουν, επεκτεινόμενες μέχρι την Κίνα. Εκεί, Γερμανοί και Κινέζοι ανακοίνωσαν τη δημιουργία μιας καινούργιας μάρκας, η οποία δεν έχει κάτι καινούργιο σε όνομα. Έχει, όμως, σε σήμα και προσανατολισμό.
Η κινεζική Audi αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη SAIC, παρουσιάζοντας και το πρώτο της μοντέλο. Πρωτότυπο ακόμα, αλλά το AUDI E δείχνει τα μελλοντικά Audi που θα προσφέρονται στη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη. Καταρχάς, να εστιάσουμε στην εμφανέστατη διαφορά με τα δικά μας (και ολόκληρου του υπόλοιπου κόσμου) Audi: το σήμα. Εδώ δεν συναντάμε τους ιστορικούς τέσσερις κύκλους, αλλά ολογράφως το όνομα της φίρμας από το Ίνγκολσταντ στα κεφαλαία. «AUDI» φαρδύ-πλατύ και φωτιζόμενο στη μάσκα, αλλά και στο πίσω μέρος ανάμεσα στα LED φωτιστικά σώματα.
Το AUDI E διακρίνεται για το estate αμάξωμα (Sportback το λένε οι Γερμανοί, κι ας είναι Avant), τις φουτουριστικές γραμμές και τις μεγάλες διαστάσεις, που το τοποθετούν στα 4.870 χλστ. μήκους, 1.990 χλστ. πλάτους, 2.950 χλστ. μεταξονίου και 1.460 χλστ. ύψους. Ουσιαστικά δεν διαφέρει ιδιαίτερα σε μέγεθος από το νέο Audi A5, αλλά οι αναλογίες το κάνουν να μοιάζει σημαντικά μεγαλύτερο. Στην καμπίνα όλα τα βλέμματα συγκεντρώνονται στην ενιαία κυρτή διάταξη των οθονών, που καταλαμβάνει όλο το άνω μέρος τους ταμπλό. Στον έλεγχο όλων των λειτουργιών συμβάλλει ο ψηφιακός βοηθός AUDI Assistant, με υποστήριξη από την τεχνητή νοημοσύνη.
Στα μηχανικά μέρη, η AUDI αναφέρει πως το E πατάει στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα Advanced Digitized Platform, εξελιγμένη από κοινού μεταξύ Audi και SAIC. Δυο ηλεκτροκινητήρες (ένας εμπρός, ένας πίσω) αναλαμβάνουν την κίνηση του γερμανοκινεζικού concept car, παράγοντας συνολικά 775 ίππους και 800 Nm. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 3,6 δλ., ενώ η μπαταρία 100 kWh εξασφαλίζει αυτονομία 700 χλμ. (σε κύκλο CLTC). H αρχιτεκτονική 800V επιτρέπει υψηλότατες ταχύτητες φόρτισης, προσθέτοντας πάνω από 370 χλμ. σε μόλις 10 λεπτά.
Τα τρία πρώτα μοντέλα παραγωγής της AUDI αναμένονται μέσα στο 2025, με εκπροσώπηση στο C και το D Segment. To οξύμωρο (για να μην πούμε ειρωνεία) εδώ είναι ότι η κανονική Audi έχει ήδη μια αυξανόμενη γκάμα EV στην Κίνα. συμπεριλαμβανομένων μοντέλων όπως το Q4 e-tron (σε συνεργασία με την FAW), το Q5 e-tron (SAIC), το Q6 e-tron (SAIC) και το e-tron GT. Ποια είναι, λοιπόν, η ανάγκη για μια εντελώς νέα μάρκα; Η επίσημη γραμμή της Audi είναι ότι η… AUDI είναι ένας τρόπος για να προσφερθεί ένα πιο «ντόπιο» προϊόν με την επιρροή της SAIC, ενώ εξακολουθεί να επωφελείται από την τεχνολογία και την τεχνογνωσία της Audi. Μένει να δούμε αν συμφωνεί η κινεζική αγορά.